به گزارش ایرنا، سیدباقر میرعبدالهی روز سه شنبه در آیین تجلیل از نویسندگان، ناشران، کتابداران و فعالان حوزه کتاب استان ایلام با عنوان حال خوش خواندن افزود: ناشران بدنبال نشر کتاب هایی باشند که خواننده یا طرفداران زیادی دارند.
وی با تاکید بر اینکه میزان مطالعه در کشور باید به سمت روند صعودی هدایت شود، ادامه داد: در این زمینه نویسندگان، مترجمان و ناشران مسئولیت سنگینی داشته و باید مجموعه سیستم نشر و چاپ و توزیع کتاب با هم هماهنگ باشند.
مدیرکل تامین منابع نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید بر اینکه کتابداران کتابخانه ها باید حس جستجوگری را بین مراجعان تقویت کنند، اظهار کرد: اگر یک عضو کتابی را برای مطالعه امانت ببرد و پس ندهد ایرادی از سوی کتابخانه ها نباید گرفته شود.
به گفته میرعبداللهی، به منظور جذب کودکان به کتابخانه ها این مراکز از سال گذشته به اسباب بازی مجهز تا زمینه هدایت کودکان به سمت مطالعه کتاب بیشتر شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام نیز در این آیین رشد و ارتقای فرهنگ کتابخوانی را از اولویت های این اداره کل در کنار فعالیت های فرهنگی و هنری برشمرد.
عمران خودآموز با بیان اینکه امسال 150 عنوان کتاب در استان چاپ و منتشر شده افزود: این شمار نسبت به پارسال 50 درصد رشد داشته است.
به گفته وی، به منظور حمایت از نویسندگان بومی استان امسال 950 میلیون ریال کتاب از نویسندگان استان خریداری شده که تا پایان سال 400میلیون ریال دیگر خریداری می شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این آیین از انعقاد 14 تفاهم نامه این اداره کل با دستگاه ها و ارگان های مختلف استان در سال جاری خبر داد.
مراد جلیلیان افزود: هم اینک 44 کتابخانه عمومی با 57 هزار جلد کتاب در کتابها وجود دارد و به ازای هر ایلامی یک جلد کتاب در این مراکز فرهنگی وجود دارد.
در این آیین که همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی برگزار شد از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و اداره کل کتابخانه های عمومی استان از 31 نفر از ناشران، نویسندگان، کتابداران، کتابخوانان و فعالان حوزه کتاب استان تجلیل شد.
همچنین در آین آیین از آزاده خرم خبرنگار خبرگزاری ایرنا مرکز ایلام به علت پوشش اخبار حوزه کتاب به عنوان فعال در این عرصه تقدیر شد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.