به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار داشت: نظارت بیشتری باید برای کیفی تر شدن طرح های مصوب مرحله دوم تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر صورت گیرد.
وی افزود: چند پروژه مهم در استان وجود دارد که سرمایه گذاران خوبی نیز متقاضی اجرای آنها هستند که از نظر توجیه اقتصادی و اشتغالزایی در سطح بالایی هستند.
استاندار ایلام ادامه داد: اجرایی شدن این طرح ها اشتغال واقعی در حد 400 نفر را در استان ایجاد خواهد کرد و بهتر است این تسهیلات به صورت هدفمند به این گونه طرح ها پرداخت شود.
سلیمانی دشتکی از بانک های استان خواست به این گونه طرح های توجیه دار اقتصادی با دید مثبت نگاه و دستگاه های اجرایی نیز تلاش کنند تا تسهیلات را به طرح هایی اختصاص دهند که هم از نظر توجیه اقتصادی و هم از نظر اشتغالزایی کیفیت و کمیت بالایی داشته باشند.
وی گفت: نظارت مستمر بر طرح هایی که تسهیلات دریافت کرده اند هم بازپرداخت تسهیلات را تضمین می کند و هم اشتغالزایی بالایی را از این طرح های انتظار خواهیم داشت.
استاندار ایلام با اشاره به طرح های بی نام افزود: طرح های بی نامی که دستگاه ها ارائه می دهند باید دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزایی بالا باشند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: در بحث حمایت از طرح هایی که نیاز به سرمایه در گردش دارند و یا در حال توسعه هستند نیز باید برنامه ریزی صورت گیرد و سهمی از تسهیلات را به آنان اختصاص دهیم.
وی اظهار داشت: باید در مرحله دوم واگذاری تسهیلات اشتغال فراگیر و روستایی طرح هایی که دارای توجیه اقتصادی و اشتغالزایی بالا هستند برای ارائه تسهیلات در نظر گرفته شود تا هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی تسهیلات را نظارت و بتوانیم جذب بالایی داشته باشیم و هم تحول واقعی در بحث اشتغال استان و کاهش نرخ بیکاری ایجاد کند.
وی در ادامه از مدیریت پتروشیمی ایلام خواست که در اسرع وقت پیگیر اجرایی شدن طرح پ.پ ک. شود در غیر این صورت از همکاری با این شرکت ممانعت به عمل می آید.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.