حبیب قیصری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ظرفیت تولید میعانات گازی پالایشگاه گاز ایلام در حالت طراحی هفت هزار و 500 بشکه در روز است که به عنوان یکی از خوراک های پتروشیمی ایلام در نظر گرفته شد، ام به دلیل عدم راه اندازی پتروشیمی این محصول از طریق تانکر به شرکت های پالایشی داخلی از طریق بورس انرژی به فروش می رسد.
وی با اشاره به اینکه استفاده صحیح و بهره گیری از منابع انرژی همواره به عنوان یکی از مؤلفه های مبنی در جوامع امروزی مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: در راستای اقتصاد مقاومتی، صیانت از محیط زیست، تعاملات اجتماعی و مدیریت کربن، انتقال گاز مایع خام تولیدی این شرکت که می بایست از طریق خط لوله به پتروشیمی ایلام به عنوان خوراک ارسال می شد بدلیل عدم راه اندازی به پارس جنوبی ارسال می شود.
وی از صرفه جویی بیش از 30 درصدی آب در نیمه اول سال جاری در این شرکت خبر داد و گفت: این شرکت به منظور حفظ منابع آبی با بکار گیری روش های نوین، اصلاح فرآیندها و اتخاذ استراتژی مناسب، صرفه جویی از آب را در دستور کار خود قرار داده است.
قیصری با اشاره به ذخیره آب وارده به پالایشگاه در مخزن های ورودی این شرکت افزود: این آب برای قسمت های مختلف شرکت به عنوان آب شرب، استفاده فرآیندی، آتش نشانی و فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.
سرپرست آب، برق و بخار پالایش گاز ایلام گفت: در نیمه اول سال جاری میزان گاز مایع تولیدی 25 هزار تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 280 درصد افزایش نشان می دهد.
به گزارش ایرنا، پالایشگاه گاز ایلام در 15 کیلومتری شرق شهر ایلام قرار دارد، ظرفیت تولید پالایشگاه گاز ایلام روزانه حدود هفت میلیون متر مکعب است.
این واحد صنعتی به منظور تامین گاز مصرفی این استان و استان های غربی کشور، تامین خوراک پتروشیمی ایلام، تقویت فشار گاز غرب کشور و شیرین سازی گاز میدان تنگ بیجار در ۲۵ کیلومتری شمال غرب بخش چوار احداث شده است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.