به گزارش ایرنا، دکتر کریم همتی روز دوشنبه در نشست مشترک هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب رسانه استان ایلام اظهار داشت: همچنین در این ایام 78 هزار و 661 زائر به بیمارستان های علوم پزشکی در مرز مهران مراجعه کردند که از این تعداد 818 نفر خارجی بوده و 70 هزار و 668 نسخ دارویی نیز ثبت شده است.
وی با بیان اینکه وزارت بهداشت و استانداری ایلام در راستای خدمت رسانی به زائران از حوزه سلامت حمایت کردند، افزود: یک هزار و 200 نیروی عملیاتی در مرز مهران و مسیرهای ورودی حضور فعال داشتند و تمام جناح های سیاسی، اجتماعی و همه مردم در این مدت فعالیت گسترده ای داشتند که از سال 83 تاکنون در نوع خود بی نظیر است.
همتی با بیان اینکه در این مدت کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با حضور مداوم در گیت های ورودی و حتی خروجی های کشور عراق با تیم های عملیاتی ارتباط تنگاتنگ داشته اند، گفت: نیروهای امنیتی کشور عراق نیز برای تامنین امنیت زائران در مسیر تردد کار خود را به نحو احسن انجام دادند.
وی در خصوص فوتی های ایام اربعین افزود: در این مدت 9 زائر در حوادث جاده ای در راه های مواصلاتی به مرز مهران فوت شدند و تعداد یک هزار و 221 مورد عمل جراحی نیز در سطح بیمارستان های استان صورت گرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: همچنین 150 دستگاه آمبولانس،10 اتوبوس آمبولانس و 9 هلی کوپتر نیز به زائرین اربعین ارائه خدمت کردند.
دکتر همتی یکی از اتفاقات خوب در ایام اربعین را اهدا 150 میلیارد ریال تجهیزات توسط وزارت بهداشت به استان ایلام بوده که این موضوع می تواند به بهینه کردن شرایط استان کمک کند.
وی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی استان در ایام اربعین و مشکل اسکان زائران سال آینده یک فضای فیزیکی مناسب و ثابت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار می گیرد که خدمات رسانی آن علاوه بر ایام اربعین به صورت مداوم در طول سال نیز انجام می گیرد.
همتی در خصوص سفر تیم پزشکی موسسه مرهم به استان ایلام گفت: این موسسه متشکل از 56 متخصص و فوق تخصص همچنین پروفسور از جراحان مشهور کشور برای انجام عمل جراحی شکاف لب و کام، ناهنجاری های بدو تولد، جمجمه، سر و صورت از سی ام آبان ماه جاری تا چهارم آذر در بیمارستان امام خمینی(ره) ایلام مستقر خواهند شد.
مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی استان خاطرنشان کرد: هزینه هر عمل جراحی 60 میلیون تا 160 میلیون ریال است که به صورت کاملا رایگان صورت خواهد گرفت.
به گفته وی در سطح استان 160 تا 200 مورد جراحی شکاف کام و لب و 400 مورد جراحی چشم نیز صورت خواهد گرفت.
وی تاکید کرد: برای استفاده شهروندان ایلامی از این خدمات رایگان همچنین سفر این تیم پزشکی به ایلام رسانه ملی، خبرگزاری ها و سایت ها باید به بهترین شکل و در اسرع وقت اطلاع رسانی کنند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.