محمدرضا حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت این تعداد فضا با 24 کلاس درس و زیربنای 9 هزار و 600 متر مربع با مشارکت بنیاد برکت آغاز شده است.
وی با ذکر اینکه تمامی این مدارس در مناطق محروم استان احداث شده اند، ادامه داد: از این تعداد سه فضا در هلیلان شهرستان چرداول و مابقی در مناطق محروم 2 شهرستان دره شهر و ملکشاهی احداث شده اند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ایلام، اعتبار هزینه شده برای ساخت این مدارس را 58 میلیارد ریال عنوان کرد و یادآور شد: 80 درصد این مبلغ از سوی بنیاد برکت و مابقی از محل اعتبارهای دولتی تامین شده است.
به گفته حیدری سال گذشته نیز چهار فضای آموزشی شامل دبستان 12 کلاسه در شهر ایلام، مدرسه 6 کلاسه در ملکشاهی، دبستان 6 کلاسه در چرداول و مدرسه 6 کلاسه در شهرستان دره شهر با مشارکت بنیاد برکت در این استان افتتاح شد.
وی اضافه کرد: برای ساخت این مدارس که در مجموع 30 کلاس درس با سه هزار و 430متر مربع زیربنا دارند، بیش از 28 میلیارد ریال از سوی بنیاد برکت هزینه شده است.
به گفته وی، به همت بنیاد برکت از سال 78 تاکنون عملیات ساخت 43 فضای آموزشی با 235 کلاس درس و 39 هزار و 416 متر مربع با تعهد 202 میلیارد ریال آغاز که از این تعداد تاکنون 27 مدرسه تحویل و مابقی در حال ساخت هستند.
به گزارش ایرنا، بنیاد برکت مجموعه‌ای است تحت حمایت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) که در زمینه ساخت طرح های عمرانی در مناطق محروم کشور فعالیت می کند.
94 هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.