به گزارش ایرنا استان ایلام که به مناسبت 28 صفر سالروز رحلت آخرین فرستاده خدا، حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از روز گذشته - سه شنبه -سیاه پوش و غرق ماتم شده بود امروز نیز شاهد عزاداری سوگواران در قالب آیین های مختلف سوگ است.
سوگواران شهر ایلام قبل از ظهر امروز در قالب هیات های عزاداری از مقابل سپاه ناحیه تا مسجد جامع شهر ایلام به سینه زنی و زنجیر زنی پرداختند.
اقشار مختلف مردم این استان به خصوص بانوان نیز بعد از ظهر امروز با برگزاری و حضور در مراسم روضه خوانی در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشک ریختند.
دوست داران وارادتمندان اهل بیت در جای جای استان ایلام با برپایی دسته های سینه زنی و عزاداری و برگزاری ایین های خانگی روضه و چایینه در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) اشک ماتم ریختند .
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی ایلام محل برگزاری آیین های محوری عزاداری و سوگواری روزهای 28 و 29 ماه صفر را مساجد جامع و حضرت زینب(س) شهر ایلام عنوان کرد.
حجت الاسلام حشمت رستمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آیین ویژه سوگواری و عزاداری شهادت امام رضا(ع) نیز شامگاه پنجشنبه ساعت 20در مسجد حضرت زینب(س) شهر ایلام برگزار خواهد شد.
وی ضمن دعوت از حضور عموم مردم در این محافل گفت: ایین های مذهبی سوگواری 28 صفر با مشارکت هیات های مذهبی استان برگزار می شوند.
/6034/7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.