ناصر ملکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سیستم بارش زا مناطق جنوب، جنوب غرب و شرق استان را تحت تاثیر قرار داد و میزان نزولات جوی در این نقاط قابل ملاحظه بود.
وی افزود: هرچند کمترین مقدار بارش در شهر دهلران با 12 میلی متر بود اما در منطقه دشت عباس و موسیان از توابع این شهرستان وضعیت بارندگی ها بیشتر و مطلوب تر بود.
مدیرکل هواشناسی ایلام یادآور شد: این سامانه بارشی تا عصر امروز به فعالیت بارشی خود ادامه می دهد و به تدریج از قدرت نفوذ و بارندگی آن کاسته شده و از آسمان استان ایلام خارج می شود.
ملکی گفت: بر اساس مطالعه نقشه های ماهواره ای انتظار می رود که بارش های جوی در آبان ماه امسال برای استان ایلام همچنان تداوم داشته باشد.
وی اظهار داشت: البته با خارج شدن این سیستم بارشی از استان ایلام اما با توجه به وجود رطوبت در منطقه و شرایط توپوگرافی استان شرایط برای رگبارهای محلی وجود دارد.
ملکی افزود: دمای صبحگاهی نقاط مختلف استان ایلام از فردا به تدریج تا 6 درجه کاهش می یابد و هوای صبحگاهی با افت دما مواجه خواهد بود.
به گفته مدیرکل هواشناسی هوای استان ایلام تا پایان هفته پدیده جوی خاصی را نخواهد داشت اما از اوایل هفته آینده یک سیستم بارشی جدید هوای استان را تحت تاثیر قرار می دهد.
به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی های هواشناسی استان ایلام پاییز امسال از وضعیت بارشی نرمال و مناسبی برخوردار خواهد بود که وقوع بارش های مهر و آبان ماه گواه این صحت این موضوع است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.