به گزارش ایرنا،متن گزارش بهزیستی ایلام به این شرح است:
قاسم سلیمانی دشتکی با وجود اینکه نیروی غیر بومی در این استان محسوب شده ولی در مدت حدود یکسالی که از مسئولیتش در سکانداری استانداری ایلام می گذرد ارتباطی عمیق را با مردم و مسئولان این استان برقرار کرده است.
اما توجه خاص استاندار ایلام به مددجویان زیر پوشش بهزیستی شاید اهمیت نگاه ویژه استاندار ایلام به افراد فرو دست و نیازمند را دو چندان می کند بطوریکه در مدت کوتاه حضورش در استان تاکنون در مناسبت های مختلف در مراکز بهزیستی حضور یافته و دیدارهایی صمیمانه با مددجویان برقرار کرده است.
بازدیدهای استاندار ایلام از منازل مددجویان بهزیستی اعم از مرکز استان و شهرستان ها آن چنان انجام می شود که گویی به جزئی از برنامه روزمره سلیمانی دشتکی در این استان تبدیل شده است.
وی با حضور در منازل مددجویان جامعه هدف بهزیستی اعم از معلول، زنان سرپرست خانوار و غیره در مناطق شهری و روستایی در طول یکسال گذشته و مساعدت و پیگیری مشکلات این افراد موجی از امید را بین مددجویان جامعه هدف بهزیستی زنده کرده است.
بازدید استاندار ایلام از پدران دیروز و سالمندان امروز ساکن در مرکز نگهداری سالمندان آسایش در شهرستان ایوان هم که با ولادت با سعادت امام علی(ع) و بزرگداشت مقام پدر انجام شد یکی از رخدادهای شیرینی بود که در خاطر این پدران در روز بزرگداشت مقام پدر ماندگار ماند.
وی در این دیدار که همزمان با ایام تعطیلات نوروزی انجام شد با حضور در این مرکز و اهدا هدیه و شاخه های گل به پدران دیروز ادای احترام کرد و در فضایی صمیمانه پای درد و دل های آنان نشست.
تاثیر حضور استاندار ایلام به عنوان نماینده عالی دولت در استان موجی از امید را بین پدران فراموش شده این مرکز رقم زد بطوریکه این شوق در چشمان برق زده ساکنان این مرکز پیدا بود.
استاندار ایلام سرکشی از مادران مرکز سالمندان آرامش شهر ایلام را در برنامه بعدی خود قرار داد و همزمان با هفته بهزیستی در تیرماه با همراهی جمعی از کارکنان استانداری در این مرکز حضور یافت.
حضور در این مرکز آنچنان برای استاندار ایلام دلنشین بود بطوریکه سلیمانی دشتکی مدت زمان زیادی را به بازدید از بخش های مختلف این مرکز اختصاص داد و پای درد و دلهای این مادران فراموش شده نشست.
اما بازدیدهای استاندار محدود به حضور در مراکز بهزیستی و منازل مددجویان نشد و سلیمانی دشتکی بار دیگر رویکرد مهرجویانه خود را به بازدید از هنر زنان سرپرست خانوار بهزیستی ایلام نیز اختصاص داد.
سلیمانی دشتکی چندی پیش با همراهی مدیر کل بهزیستی ایلام در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار استان واقع در پارک تفریحی چغاسبز بصورت ویژه دستاوردهای زنان سرپرست خانوار مددجوی بهزیستی را مورد بازدید قرار داد.
وی با همراهی مدیر کل بهزیستی ایلام با حضور در این غرفه بصورت ویژه از دستمایه های زنان سرپرست خانوار ایلامی بازدید کرد.
وی ضمن بازدید از پنج غرفه اداره کل بهزیستی ایلام در این نمایشگاه که محصولات صنایع دستی، ترشی جات و مواد غذایی را عرضه می کردند با زنان سرپرست خانوار مسئول هر غرفه گفتگو و با اهدا هدیه از تلاش های آنان تقدیر کرد.
اما حمایتهای استاندار ایلام از جامعه هدف بهزیستی تنها محدود به سرکشی و بازدید نزدیک از مددجویان مناطق مختلف استان نشد و تماس های تلفنی مکرر با رئیس سازمان بهزیستی کشور برای رفع مشکلات مددجویان بهزیستی او را قانع نکرد.
استاندار ایلام امسال نیز در کنار نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بهزیستی ایلام در سازمان بهزیستی کشور و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت و دو مرتبه با دکتر محسنی بند پی رییس سازمان بهزیستی کشور و سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش اعتبارات بهزیستی استان ایلام در حوزه های مختلف اجتماعی، پیشگیری، اشتغال، توانبخشی و غیره رایزنی کرد.
نگاه ویژه قاسم سلیمانی دشتکی به مددجویان بهزیستی ایلام اگرچه مشکل 100درصد مددجویان این دستگاه حمایتی را رفع نمی کند ولی بی شک موجی از امید و نشاط را در اذهان این افراد زنده کرده است.
بیش از 20هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی بهزیستی قرار دارند.
اداره کل بهزیستی ایلام در چهار حوزه اجتماعی، توانبخشی، پیشگیری و مشارکتهای مردمی به مددجویان ارایه خدمت می کند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.