مجتبی میهن پرست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تداوم بارش ها تا عصر روز دوشنبه در استان ایلام وجود دارد و اوج بارش ها نیز از بامداد سه شنبه شروع خواهد شد.
وی افزود: با توجه به شدت و قدرت این سامانه بارشی احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان و سیل گرفتگی رودخانه ها و مسیل ها، مه گرفتگی در جاده های کوهستانی و خطر ساعقه وجود دارد و مردم و مسئولان باید تمهیدات لازم در این خصوص را اتخاذ کنند.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: دامنه فعالیت و پراکنش این سیستم بارشی در کل استان ایلام است و برای مناطق جنوبی و گرمسیری استان ایلام نیز بارش ها موثر و می تواند از نظر بروز سیلاب خطر آفرین باشد.
میهن پرست گفت: هم اکنون ابرناکی و وزش باد در آسمان استان ایلام مشهود است و در ساعاتی از امروز و فردا بارش پراکنده باران وجود دارد.
وی در مورد کاهش دما نیز اظهار داشت: از روز سه شنبه انتظار می رود که دمای هوای استان ایلام نسبت به امروز بین چهار تا پنج درجه کاهش یابد.
به گزارش ایرنا، بر اساس بررسی نقشه های ماهواره ای بارش نزولات جوی استان ایلام در پاییز امسال نرمال و مطلوب خواهد بود و بارش ها جبران خشک سالی های چند سال اخیر را خواهد کرد.
بارش چندباره نزولات جوی در مهر و آبان امسال در استان ایلام مهر تاییدی بر پیش بینی نقشه های جوی هواشناسی است.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.