به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کرمی تبار روز شنبه در یادواره شهدای دانش آموز استان ایلام اظهار داشت: هدف جدی دشمنان دور ساختن نسل جدید و نسل های آتی از دین، امام حسین (ع) و مکتب عاشورا، شهدا، فرهنگ غنی ایرانی اسلامی، ارزش های نظام و ... است.
وی با بیان اینکه دشمن با استفاده از تبلیغات وسیع و گسترده وارد جبهه نرم فرهنگی علیه جمهوری اسلامی ایران شده، تاکید کرد: جولان دادن به غربی ها در این جبهه باعث می شود که آنها به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.
به گفته امام جمعه ایلام غربی ها به صورت خزنده و نرم با استفاده از فضاهای مجازی و ماهواره در حال نفوذ در جمع جوانان و نوجوانان هستند و تداوم این جنگ تلفات زیانباری را برای کشور به بار و سرمایه های انسانی متعددی از دست می روند.
حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: دشمن به فراست دریافته که توان مقابله نظامی با ایران اسلامی را ندارند و به همین دلیل جنگ مخرب و تاثیرگذار تهاجم فرهنگی را بنا نهاده و سعی در اغوای نسل جوان و نوجوان دارد.
وی با تاکید بر اینکه نباید با اهمال کاری و سهل انگاری اجازه پیشروی به دشمن در جبهه جنگ نرم را بدهیم افزود: باید با هوشیاری و آینده نگری و اشاعه فرهنگ ناب ایرانی اسلامی و آشنایی و انس نسل جدید با آمیزه های شهدا به ویژه شهدای دانش آموز نگذاریم فرزندانمان مرعوب دسیسه های فریبنده دشمنان شوند.
نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: استراتژی دشمنان این است که دانش آموزان را با دور ساختن از علم و تحصیل با فضاهای مجازی سرگرم کنند و این قشر نسبت به شهدا، جنگ تحمیلی، پیشینه این کشور و اهداف انقلاب خنثی و بی تفاوت باشند.
وی گفت: در جنگ تحمیلی بخشی از نیروهای بسیج مردمی را دانش آموزان خردسال تشکیل می دادند که فارغ از سن و سال کم شجاعانه به هر طریقی خود را به جبهه ها می رسانند و بدون هیچ واهمه ای در برابر دشمن بعث به مقابله پرداختند.
کریمی تبار اظهار داشت: سهمی انکار ناپذیر از پیروزی انقلاب اسلامی مرهون رشادت، فداکاری و شهادت طلبی رزمندگان نوجوان بود که این حضور خودجوش و داوطلبانه نوجوانان کم سن و سال در جبهه های جنگ در دنیا بی نظیر بود.
وی به دانش آموزان توصیه کرد: به جای پرداختن به فضاهای مجازی با کسب علم و تحصیل و رسیدن به مدارج عالی در آینده به توسعه و رونق کشور بپردازند و اهداف و مسیر روشن شهدای دانش آموز جنگ تحمیلی را الگوی خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم که با همت اداره کل آموزش و پرورش، حوزه بیسج دانش آموزی و مدرسه امام جعفرصادق (ع) برگزار شده بود، از تعدادی از دانش آموزان نخبه استان ایلام در حوزه های علمی، ورزشی، رباتیک، و ... تقدیر شد.
استان ایلام در دوران دفاع مقدس 355 شهید دانش آموز را تقدیم انقلاب اسلامی کرد.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.