نورالله دلخواه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز گذشته 162 هزار و 889 زائر ایرانی از مرز مهران وارد کشور شدند.
وی افزود: چهار هزار و 810 زائر سایر کشورها نیز روز گذشته مرز مهران را برای ورود به ایران انتخاب کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یاداور شد: طی مدت یاد شده 792 زائر ایرانی و 846 زائر خارجی نیز از این نقطه مرزی وارد عراق شدند.
دلخواه تاکید کرد: در مجموع از ابتدای ماه صفر تاکنون یک میلیون و 60 هزار نفر از مرز مهران وارد عراق شدند و پس از آیین های اربعین حسینی نیز تاکنون 990 هزار زائر از این نقطه به کشور بازگشته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام تاکید کرد: تدارک کافی برای تامین وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین انجام شده و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده می شود.
دلخواه با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط شش هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.