به گزارش ایرنا، اکبر محمد زاده متولد روستای لرینی شهرستان سیروان در استان ایلام است که پس از تولدش به بیماری آب‌سیاه مبتلا می‌شود که متاسفانه به دلیل کمبود امکانات و ناتوانی خانواده در تامین هزینه‌های درمان، برای همیشه نابینا می‌شود.
اما این ناتوانی جسمی خللی به زندگی او وارد نمی کند تا جایی که با پشتکارش به فردی موفق در زندگی تبدیل و چهره ای از توانایی و پشتکار توام با امید را در اذهان همه شکل می دهد.
اکبر محمدزاده بر خلاف بسیاری از توانخواهان که پس از آگاهی از داشتن محدودیت جسمی منزوی شدن در خانه را به حضور در جامعه ترجیح می دهند ولی با تلاش و کوششی که دارد وارد کسب و کار شده و تشکیل زندگی می دهد.
این روشندل علی رغم نابینایی مطلقی که دارد کشاورزی و دامداری را به عنوان شغل انتخاب می کند و به عنوان یک کارآفرین نیز موفق به تشکیل زندگی مشترک می شود که حاصل آن پنج فرزند دختر است.
کشاورزی و کشت برنج، پرورش مرغ‌محلی با روش‌های ارگانیگ و بدون استفاده از داروهای‌شیمیایی مهمترین شغل اکبر محمدزاده بود که او را به توانخواهی شایسته معرفی کرده بود.
وی برغم نداشتن ولی با فعالیت و روحیه قوی بخوبی توانست ارتباط سازنده‌ای با مسئولان و فعالان اجتماعی برقرار کند تا جایی که بعد از انتقال روستایشان از منطقه ای دورافتاده به نزدیکی جاده توانست مانع مهاجرت بسیاری از اهالی شود.
او به عنوان فردی معتمد در روستایشان شناخته شده بود و تلاش برای ساخت مدرسه و مسجد در روستای لرینی بخش دیگری از تلاش‌های زنده یاد اکبر محمدزاده بود که در طول زندگیش انجام داد.
او همچنین با رایزنی مسئولان وقت استان توانست اقداماتی نظیر جذب اعتبار ویژه برای آسفالت و کانال کشی روستا، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به روستائیان منطقه، احداث نخستین زمین چمن سیروان، ساخت دو مسجد و مناسب سازی و ساخت سرویس های بهداشتی ویژه توانخواهان را انجام دهد.
محمدزاده با وجود معلولیتی که داشت ولی اقدام به راه اندازی موسسه خیریه با نام محبان ولیعصر(عج) کرد و با برقراری ارتباط با آستان قدس رضوی با سرکشی از نیازمندان یاریگر بسیاری از مردم محروم منطقه محل سکونتش شد.
زندگی این توانخواه آنقدر پر از جاذبه بود که مورد توجه قدرت باقری از کارگردانان ایلامی قرار گرفت و مستند روزگار اکبر سال گذشته تولید و از شبکه استانی سیمای مرکز ایلام پخش شد.
او چند سال اخیر متاسفانه یکی از کلیه هایش را از دست داد و با بیماری سرطان دست و پنجه نرم می کرد تا سرانجام روز گذشته هشتم آبان ماه همزمان با اربعین حسینی دارفانی را وداع گفت.
زنده یاد اکبر محمد زاده از توانخواهانی بود که جمله معلولیت محدودیت نیست را به معنای واقعی عینیت بخشید و بی شک الگویی موفق برای نه تنها معلولان بلکه تمامی افراد عادی جامعه خواهد بود.
یادش گرامی باد
12هزار معلول در استان ایلام وجود دارد.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.