محمد رزم روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: این سه دادگاه از مصوبات سفر رئیس دستگاه قضا به استان است که در بخش های زرنه، موسیان و زرین آباد میمه راه اندازی می شوند.
وی افزود: با توجه به مسافت 2 بخش زرین آباد و میمه با دهلران و جهت دسترسی آسان مردم به خدمات قضایی و فراهم بودن مکان، ظرف 2 هفته آینده دادگاه عمومی بخش های زرین آباد و سراب میمه راه اندازی خواهد شد.
مدیرکل دادگستری استان ایلام با اشاره به مرز 220 کیلومتر دهلران با کشور عراق که 110 کیلومتر آن در بخش موسیان است، افزود: این دادگاه از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است که با هدف ارائه خدمات ارزشمند قضایی و حقوقی، احقاق حق و کرامت انسانی مردم منطقه، رعایت حقوق شهروندی، رسیدگی به حل و فصل اختلافات مردم، تقویت نهادهای داوری و فرهنگ صلح و سازش، برخورد قاطع با جرائمی که به نحوی خشن و شرارت آمیز هستند و موجب اخلال در نظم و امنیت عمومی می شوند، راه اندازی شده است.
رزم با اشاره به مصوبات سفر رئیس دستگاه قضا به استان و اعتبارات مالی یک میلیارد و 600 میلیون ریالی آن به دادگستری و سازمان های تابعه آن در استان گفت: این اعتبار در جهت ایجاد ساختمان های دادگستری، راه اندازی مجتمع شوراهای حل اختلاف، خانه های سازمانی، تعمیرات واحدهای قضایی، تجهیزات حفاظتی و فن آوری هزینه می شود.
وی از جذب 130 نفر از فارغ التحصیلان جوان در سمت های اداری دستگاه قضایی استان در سال جاری خبر داد و افزود: همچنین 100 نفر از فارغ التحصیلان حقوق استان بعنوان قضات آینده جذب خواهند شد.
مدیرکل دادگستری استان ایلام اختصاص سهمیه جذب 15 نفر قاضی شوراهای حل اختلاف و 15 نفر قاضی اعم از دادرس و دادیار و اختصاص چند پست دادگاه حقوقی شعب قسمت دوم و راه اندازی سه دادگاه در استان را از دیگر مصوبات سفر مقامات عالی قضائی به استان ذکر کرد.
رزم از 18 مصوبه سفر رئیس دستگاه قضا به استان برای شهرستان دهلران خبر داد و گفت: احداث ساختمان ثبت اسناد و املاک، ساختمان تعزیرات حکومتی، پزشکی قانونی از جمله این مصوبات است که با اجرایی شدن موجب رشد و شکوفایی دستگاه قضا و سازمان های تابعه در جهت جلب رضایت مردم و ارائه خدمات قضائی راحت و در دسترس به مردم خواهند شد.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.