دکتر کریم لاله ماژین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزهای آغاز بکار این بیمارستان 800 بیمار ویزیت شدند اما با توجه به سیل عظیم جمعیت و حجم بازگشت زائران اربعین، روزانه پذیرای بیش از یک هزار نفر هستیم.
وی با بیان اینکه خدمات ارائه شده شامل ویزیت، تحویل دارو و خدمات سرپایی است، افزود: نیروهای درمانی در 2 نوبت و در هر نوبت 2 پزشک به زائران در پایانه مرزی مهران خدمت رسانی می کنند.
لاله ماژین ادامه داد: با توجه به حجم بازگشت زائران یک توبت شب با 2 پزشک به شیفت های روزانه اضافه شده است.
دکتر لاله ماژین تاکید کرد: افراد فاقد پوشش بیمه ای و نیازمند خدمات درمانی در این مدت از خدمات رایگان این بیمارستان صحرایی بهره مند می شوند.
وی یادآور شد: تنها چند مورد بیمار بدحال دارای ضعف عمومی به این بیمارستان مراجعه کردند که در همان مرکز تحت درمان قرار گرفتند و پس از بهبودی مرخص شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام اضافه کرد: خدمات این پایگاه شامل ویزیت پزشکان عمومی و متخصص، دندانپزشکی، تزریقات، پانسمان و داروخانه است و در هر نوبت کاری 2 پزشک حضور دارد.
دکتر لاله ماژین گفت: سال گذشته بیش از 30 هزار زائر به بیمارستان صحرایی مدیریت درمان تامین اجتماعی مستقر در مرز مهران مراجعه کرده که پیش بینی می شود این تعداد امسال افزایش چشمگیری داشته باشد.
پایگاه درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان ایلام در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع از چهارم آبان ماه بمدت 10 روز در مرز مهران راه اندازی شده و یک میلیارد ریال برای خرید دارو و تجهیزات و امکانات رفاهی این مکان هزینه شده است.
مرز مهران بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است و در ایام منتهی به اربعین حسینی بیش از 2 میلیون نفر از این مرز تردد می کنند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.