به گزارش ایرنا، مردم مرزدار دهلران از آغازین روزهای حرکت زائران به سوی عتبات عالیات موکب های پذیرائی از زائران را برپا کردند و به عشق سهیم شدن در ثروت معنوی زائران و دلدادگان حسین بن علی(ع) مشغول خدمت رسانی شدند.
شور و حال حسینی (ع) چنان وجودشان را صیقل داده که شب از روز نشناخته و هر آنچه در طبق اخلاص داشتند به میدان خدمتگزاری آوردند ، شاهد این مدعا موکب هایی است که از دشت عباس در ورودی دهلران از سمت خوزستان تا زعفرانیه در پایان حوزه استخفاظی این شهرستان برپا شده است.
آری عاشقان و عارفان امام دلدادگان امسال نیز همچون سال های گذشته با پذیرایی و اسکان زائران صحنه های ناب عشق و دلدادگی به مولایشان را در قاب نگاه زائران به یادگار گذاشتند.
در این میان مسئولان شهرستان و ستاد اربعین دهلران در زمینه تسهیل در خدمت رسانی شبانه روز پای کار بودند و این شور حسین (ع) بود که همه را به جنب و جوش درآورد و این صحنه های ناب را خلق کرد.
مردم مرزدار دهلران امروز هم به یاد پیاده روی اربعین آمدند و صحنه هایی از عشق خلق کردند و کوچک و بزرگ و مرد و زن از شهر دهلران تا گلزار سید اکبر(ع) پیاده روی کردند و در جوار گلزار شهدا به عزاداری در ماتم شهید کربلا و هفتاد و دوتن یارانش پرداختند.
شور و عشق چنان در قدم های استوار دوستداران امام حسین(ع) موج می زد که پیاده روی 12 کیلومتری مسیر دهلران تا سید اکبر (ع) برایشان همه شور و نشاط بود و با دل و جان و به عشق حسین بن علی(ع) در مسیری طولانی اما سرشار از عشق، بیرق های سیاه عزا را بر دوش خود حمل و در این مسیر با امام خود درد دل کردند.
بودند پدر و مادرانی که در این مسیر علی رغم ناتوانی اما با دلی مالامال از عشق به شهید کربلا لنگ لنگان قدم بر می داشتند تا خود را به خیل عاشقان و عزاداران در سید اکبر برسانند و در محفل عزای مولایشان حضور پیدا کنند.
جوانان و نوجوانان دهه هشتادی نیز در کنار پدران و مادران خود شور حال دیگری به این مراسم دادند و با پوشیدن لباس های سیاه و حمل بیرق های عزا و سینه زنی در مسیر نشان دادند که حرارت عشق حسین(ع) همه نسل ها را عاشق کرده و آمده اند تا در عزای حسین بن علی(ع) میدان داری کنند.
همین جوانان و نوجوانان صبح زود بیدار شده بودند تا از کاروان پیاده روی جا نمانند و در سیل خروشان عاشقان پیاده روی اربعین سهیم شوند و بگویند: ای حسین (ع) راهت ادامه دارد ، بیرق عزایت را هرگز بر زمین نخواهیم گذاشت ، بر عهد خود با انقلاب و ارزش ها و ادامه راه پر افتخار امام حسین(ع) ثابت قدم هستیم و هر سال قدم های خود را محکم در معرکه ی عشقت بر خواهیم داشت و یزیدیان را منکوب خواهیم کرد.
در شب اربعین نیز مرزداران دهلرانی اعم از مرد و زن و بزرگ و کوچک آمدند و در موکب خادمان زائران در کنار زیارت کنندگان قبر حسین(ع) به عزاداری و سینه زنی و ماتم مشغول شدند.
آری عشق که باشد دیگر سرما و گرما در اراده ها تاثیری ندارد و شور حرارت عشق ابا عبدالله الحسین(ع) موجب می شود مردم علاوه بر خدمت به زائران، در شب اربعین نیز با نجواهای عاشقانه در کنار زائران سر از پا نشناخته به عزا بنشینند و اینگونه در اربعین اشک ماتم بریزند.
شور و حال عشق و دلدادگی عاشقان سردار کربلا این روزها در جای جای استان در سطح شهرها، بخش ها و روستاها نمایان است و مردم ولایتمدار دیار همیشه قهرمان وشهید پرور ایلام این تبلور عشق و ارادت را در خادمی زائران کوی یار به نمایش گذاشته اند.
این روزها حال و هوای استان ایلام و مرز بین المللی مهران و شهرستان مرزی دهلران کربلایی است و شاهد ترافیک زائران در شهرستان های محل تردد زائران در استان ایلام هستیم.
7175/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.