به گزارش ایرنا، با خود فکر می کنم آهن ربای مغناطیس حسین بن علی (ع) چه جذبه و قدرتی دارد که میلیون ها عاشق دل سوخته را از اقصی نقاط عالم به کربلای معلی می کشاند.
چه اعتقاد ، اندیشه و تفکری در ورای این قیام ارباب بی سر دشت نینوا نهفته است که پیر و جوان ، زن و مرد ، دارا و ندار را در این مسیر عاشقی رهسپار می کند.
چرا این شور و حرارت خون ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش خاموش و کمرنگ نمی شود، براستی باید با خود فکر کنیم چرا این واقعه جانسوز پس از بیش از 1400 همچنان دل های آزادگان عالم را به جوش و خروش آورده و پرتوافکنی می کند.
پیش از شروع اربعین 97 با خود فکر می کردم امسال با توجه به افزایش قیمت ارز و گرانی های حاکم در بازار به نسبت سال های گذشته شاهد حضور تعداد کمتری از زوار اربعین حسینی باشیم ولی هرچه به اربعین حسینی نزدیک تر می شدیم موج حضور مردم از اقشار مختلف در مرز بین المللی مهران به عنوان مهم ترین گذرگاه عبور زائران اباعبدالله الحسین (ع) نمود بیشتری داشت.
باز هم آمده اند تا بار دیگر به ندای هل من ناصرا ینصرنی مقتدای خویش لبیک بگویند، گرفتاری های دنیوی و مشکلات اقتصادی باعث نشده لحظه ای برای حرکت در این مسیر معنوی و الهی به خود تردید راه بدهند.
امسال نیز مهران میعادگاه صداها هزار پیرو و مرید خاندان عصمت و طهارت (ع) است ، فوج فوج جمعیت وارد پایانه مرزی مهران می شود تا خود را به ضریح شش گوشه ارباب بی سر و سقای دشت نینوا برسانند.

** با تعدادی از این زائران اربعین 97 همکلام می شود
جوانی از شهرستان فردوس استان خراسان جنوبی می گوید: با وجود مسافت حدود 2 هزار کیلومتر خود را به مرز مهران رسانده تا در مراسم اربعین حضور پیدا کند و ذره ای خستگی را در پاهای خود احساس نمی کنم چرا که برای رسیدن به این لحظه سال ها انتظار کشیده ام.
* خانم میانسالی از استان گیلان را می بینم که در پایانه مرزی مهران منتظر وورد به خاک عراق است.
می گوید: سومین برای است که در ایام اربعین خود را به مرز مهران رسانده و سال به سال این علاقه و اشتیاق در من برای حضور در کربلای معلی بیشتر می شود، نیت کرده ام تا جان در بدن دارم هر سال در این مسیر گام بر دارم.
با جوانی از شهرستان خوی هم صحبت می شوم، می گوید: امسال با توجه به شرایط اقتصادی امید چندانمی برای رهسپار شدن به کربلای معلی نداشتم، اما آقا و مقتدایم چنان لوازم سفر را برایم مهیا کرد، که مبهوت و سرگشته این همه عظمت و محبت اما حسین (ع) و سقای دشت کربلا هستم.
مرز بین المللی مهران تاکنون شاهد خروج حدود یک میلیون و 100 هزار زائر برای ورود به خاک عراق بوده و در مسیر بازگشت نیز تاکنون حدود 400 هزار نفر از این نقطه وارد کشور شده اند.
6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.