نورالله دلخواه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازگشت زائران از مسیر مرز مهران به داخل کشور اکنون به شکل منظم و بدون مشکل جریان دارد.
وی با اشاره به میزان تردد زائران از مرز مهران افزود: از ابتدای ماه صفر تا کنون یک میلیون و ۴۲۲ هزار نفر از مرز مهران تردد داشته اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: همچنین در این مدت( ابتدای ماه صفر تا کنون) 280 هزار نفر از طریق مرز مهران وارد کشور شده اند که پیش بینی می شود موج بازگشت زائران از امروز افزایش یابد.
دلخواه تاکید کرد: زائران پس از انجام مراحل اداری ورود به کشور در پایانه مرزی به وسیله اتوبوس هایی که در این محل تدارک دیده شده به پایانه برکت هدایت و پس از آن به شهر مهران و سپس به شهرهای خود منتقل می شوند.
وی اضافه کرد: در ایام اربعین دو میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در جاده های استان ثبت شد که نسبت به سال گذشته دو درصد رشد داشته است.
دلخواه از آمادگی و استقرار ۳۰ اکیپ راهداری در جاده استان برای بازگشت زائران خبر داد و گفت: به همین منظور سه هزار اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده که بتدریج کار انتقال زائران به شهرهای محل سکونت را انجام خواهند داد.
به گزارش ایرنا، برآورد می شود، بیش از 60 درصد زائران از مسیر مرز مهران در 105 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام به عنوان کانون محوری تردد مرزی ایران و عراق به کشور بازگردند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.