دکتر مهدی اکبری دهبالایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرخصی کارکنان انتقال خون ایلام لغو شده و همه پرسنل به صورت شبانه روز در حال خدمت رسانی هستند.
وی با بیان اینکه انتقال خون این استان هیچ مشکلی برای تامین خون زائران حادثه دیده احتمالی ندارد، افزود: سازمان انتقال خون استان های قم، مرکزی و لرستان به عنوان معین و پشتیبان ایلام در زمینه تامین نیازهای خونی در مواقع بحرانی تعیین شدند.
وی افزود: در همین راستا با اورژانس هوایی نیز هماهنگی لازم بعمل آمده که در صورت ازدحام مسیر تردد زائران، از طریق بالگرد خون مورد نیاز به بیمارستان ها انتقال داده شود.
مدیر کل انتقال خون ایلام به فعالیت سه شیفت پرسنل این سازمان در ایام اربعین اشاره کرد و یادآور شد: در صورت نیاز به هرگروه خون و یا فرآورده خونی و اعلام آن از طریق شبکه ملی، نزدیکترین استان که ذخیره خونی مناسبی داشته باشد موظف است که نیاز ما را برطرف کند.
اکبری دهبالایی تاکید کرد: خون و فرآورده های خونی مورد نیاز برای حوادث احتمالی در مسیر تردد زائران در بیمارستان های شهرهای سرابله، ایوان، مهران و دهلران ذخیره شده است.
به گزارش ایرنا، در بازه زمانی پنجم تا 25 آبان سال گذشته در مدت 20 روز تردد زائران اربعین تعداد 900 واحد خون و فرآورده های خونی در استان ایلام مصرف شد.
6034/7180
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.