به گزارش خبرنگار ایرنا سید حسینعلی موسوی جمعه شب در نشست اعضای ستاد بحران این شهرستان بر در دسترس بودن و امادگی اعضای ستاد بحران شهرستان تاکید کرد و گفت: تا اطلاع ثانوی مرخصی های اداری لغو می شود.
فرماندار دهلران همچنین خواستار اطلاع رسانی قبل از هر گونه حادثه در مواقع بحرانی به مردم شد و از همه اعضا خواست با بهره گیری از همه امکانات و تجهیزات پای کار باشند و در زمینه رفع مشکلات مردم در مواقع بحرانی تلاش و همت مضاعف کنند.
مدیر هواشناسی دهلران گفت: میزان بارش های صبح تا کنون در شهر دهلران 18 میلیمتر و در بخش های زرین آباد و سراب میمه 58 میلمتر می باشد.
محمد پاریاب افزود: سرعت باد نیز 40کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
ولی پالیزبان رئیس امور عشایر دهلران نیز گفت: در اثر سیل تعدادی دام عشایر در چم هندی تلف شده اند.
وی اعلام تعداد دقیق دام های تلف شده را به بعد از بررسی موکول کرد.
مدیر اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای دهلران از باز بودن همه محورهای ارتباطی شهرستان خبرداد و افزود: با توجه به فعالیت اکیپ های راهداری همه مسیر ها باز هستند.
وی در عین حال گفت: در کیلومتر 12 محر دهلران -مهران در محدوده شهرک وحدت جاده اصلی دچار آبگرفتگی شده که با فروکش کردن باران مشکل تردد در این مسیر نیز رفع می شود.
سعید بختی گفت:کمربندی دهلران بدلیل آبگرفتگی یک دستگاه پل جهت اطمینان از ایمنی فعلا مسدود می باشد و خسارات به راه یا پل وارد نشده است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز گفت: سه فقره تصادف بر اثر سیل و طوفان رخداده که منجر به مصدومیت 8 نفر شد.
دکتر اسداله مهاجر افزود: در اثر حوادث خانگی سیل و طوفان نیز یک نفر مصدوم شده است.
عیسی رضایی شهردار دهلران نیز گفت:بر اثر صاعقه و طوفان تعداد زیادی از درختان قطع شده که در حال جمع آوری آنها هستند.
عباس احمدی مدیر جهاد کشاورزی دهلران نیز از سیل گرفتگی اراضی کشاورزی خبرداد و افزود:میزان خسارات احتمالی در این حوزه به زودی بررسی می شود.
غلامرضا موسوی رئیس اداره اموزش و پرورش دهلران نیز ازآمادگی مدارس و ورزشگاه های تحت مدیریت خود برای اسکان اضطراری زئران خبرداد و گفت: پتو وسایر اقلام مورد نیاز برای اسکان زائران در مدارس فراهم است.
کیومرث اسماعیلی مدیر آب و فاضلاب شهری دهلران نیز در خصوص علت قطع شبکه آب شهر گفت: اسیب به موتور پمپاژچاه های آب موجب قطع شبکه شده است.
علی مرغزاری جانشین فرمانده سپاه ناحیه دهلران نیز گفت: هم اکنون تعداد زیادی از زائران به دلیل سیل و توفان در اردوگاه راهیان نور اسکان داده شد.
منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان نیز از تشدید حضور پلیس در مبادی ورودی و خروجی شهرستان و مسیرهای ارتباطی خبر داد و گفت: تعدادی از زائران در پاسگاه سپتون اسکان داده شدند.
توفان و رعد و برق برای ساعتی برق شهر دهلران را قطع کرد که به دلیل مشکلاتی در ایستگاه پست برق هم اکنون برق مردم روستاهای بخش مرکزی قطع است و اکیپ های برق مشغول فعالیت برای رفع مشکل هستند.
توفان همچنین موجب تخریب موکب شهر دهلران شد که قرار شد جهت تسریع در خدمت به زائران در اسرع وقت این موکب با تمام تجهیزات و امکانات با توجه به موج برگشت زائران در هفته آینده راه اندازی شود.
توفان باعث خسارات به منازل مسکونی وشبکه های آب برق و واحدهای دامداری و شبکه های زراعی بخش مرکزی دهلران آسیب زده است.
/6034/7175
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.