به گزارش ایرنا، رضا اردکانیان روز پنجشنبه در آئین افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان در استان ایلام اظهار داشت: یکی از شاخص ترین نشانه های توسعه یافتگی در جهان امروز وجود سیستم های فاضلاب است که کمک بسیاری به تامین آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی و همچنین ایجاد اشتغال می کند.
وی یادآور شد: پساب در شرایط کم آبی و بحران آب‌ یکی از منابع مطمئن برای بهره برداری محسوب می شود و این فنآوری بیش از پیش باید در کشور گسترش یابد چراکه ایران در محدوده کشورهای خشک و نیمه خشک جهان قرار گرفته است.
وزیر نیرو با اشاره به برنامه ریزی این وزارتخانه برای افتتاح 40 تصفیه خانه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بر عزم وزارت نیرو برای توسعه پوشش شبکه فاضلاب در نقاط شهری و روستایی کشور تاکید کرد.
اردکانیان تاکید کرد: رها کردن هر متر مکعب فاضلاب می تواند، 40 متر مکعب آب شرب را آلوده کند و تصفیه فاضلاب جز مطمئن ترین راههای تامین آب به خصوص در کشوری همچون ایران با منابع آبی محدود است.
وی اضافه کرد: جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب در استان ایلام با افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرستان ایوان به بیش از 60 درصد افزایش می یابد.
وزیر نیرو همچنین به پروژه های مرتبط با این وزارتخانه در استان ایلام اشاره کرد و گفت: 276 پروژه در حوزه های آب و برق استان ایلام با برآورد اعتبار 14 هزار میلیارد ریال تعریف و در مراحل اجرایی قرار دارند.
اردکانیان افزود: ایلام از نظر پیشرفت پروژه ها در مقایسه با سایر استان ها بیش از 70 درصد رشد داشته که بالاتر از متوسط کشوری است.
به گزارش ایرنا، وزیر نیرو روز پنجشنبه به منظور بازدید از زیرساخت های آب و برق در شهرستان مهران و افتتاح تصفیه خانه شهرستان ایوان به ایلام سفر کرده است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.