نورالله دلخواه روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تنها در روز گذشته بیش از 155 هزار نفر از طریق این مرز بین المللی از کشور خارج شده و 18 هزار نفر نیز از عراق وارد ایران شده اند.
وی افزود: بیش از 2 میلیون تردد خودرویی نیز از ابتدای ماه صفر تا پایان روز گذشته در مسیر ایلام به پایانه مرزی مهران ثبت شده است که این میزان تردد خودرو ثبت شده شامل وسایل نقلیه خصوصی و ناوگان عمومی چون اتوبوس از نقاط کشور است که زائران اربعین را به پایانه مرزی مهران منتقل می کنند.
مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام یادآور شد: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از گذرگاه مرزی مهران مهیاست، ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.
وی به پیش بینی افزایش تردد زائران اربعین حسینی در سال جاری اشاره کرد و افزود: تدارک کافی برای تامین وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائران عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.
وی با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: پایانه مهران نزدیک به 96 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین نزدیک به سه میلیون زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.