فرمان عزیزنیا روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای این طرح بینایی کودکان سه تا شش سال این استان سنجش می شود.
وی شمار کودکان سه تا شش ساله این استان را 31هزار نفر ساکن در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: پوشش کامل این طرح نیازمند مشارکت و همراهی والدین این گروه از کودکان است.
وی با بیان اینکه برنامه آمبلیوپی امسال در 280 پایگاه ثابت مهدهای کودک و تعدادی گروه سیار اجرا می شود افزود: پارسال 18 هزار و 100 کودک سه تا شش سال استان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
معاون بهزیستی ایلام از حمایت این سازمان از کودکان نیازمند دارای عارضه تنبلی چشم خبر داد و گفت: پارسال این اداره کل کمک هزینه خرید عینک و جراحی چشم را به بیش از 200 خانواده نیازمند پرداخت کرد.
وی اظهار کرد: برنامه آمبیلوپی با هدف پیشگیری از معلولیت بینایی از سال 76 در استان آغاز شده که در قالب آن کودکان سه تا شش سال معاینه چشم شده و در صورت وجود تنبلی چشم شناسایی و تحت درمان قرار می گیرند.
به گفته عزیزنیا، کودکانی که در این برنامه مشکوک به تنبلی چشم و دیگر عیوب تشخیص داده شوند ابتدا توسط بینایی سنج و سپس چشم پزشک بصورت دقیق معاینه و تحت درمان قرار خواهند گرفت.
وی با بیان اینکه عارضه تنبلی چشم در صورت درمان به موقع قابل پیشگیری است و موجب رفع مشکلات بینایی افراد در سنین بالاتر می شود، از خانواده ها خواست تا فرزندان سه تا شش سال خود را در این برنامه معاینه کنند.
طرح آمبیلوپی همه ساله همزمان با سراسر کشور آبان ماه آغاز و تا پایان سال ادامه خواهد داشت.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.