دکتر کریم همتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد 23 هزار و 458 نفر به صورت بستری موقت، درمان سرپایی و ترخیص شده اند و 458 نفر نیز در بخش های تخصصی و ویژه بستری شده اند.
وی یادآور شد: همچنین در این مدت 358 مورد عمل جراحی بر روی زائران اربعین در مراکز درمانی سطح استان انجام شده است.
وی اضافه کرد: بیش از 22 هزار نسخه دارویی نیز توسط پزشکان صادر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در این مدت 236 نفر در سوانح رانندگی و تصادفات جاده ای مصدوم شدند که از طریق آمبولانس های فوریت پزشکی به مراکز اورژانس و مراکز درمانی انتقال یافته اند.
دکتر همتی یادآورشد: به منظور انتقال مصدومان سوانح و بیماران به مراکز درمانی، 743 مورد فراخوان آمبولانس انجام شده است.
وی یادآور شد: همچنین به دلیل وخامت وضعیت برخی از بیماران و مصدومان، چهار مورد توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان های مرکز استان انتقال یافته اند.
به گزارش ایرنا، یک هزار و 200 پرسنل بهداشتی درمانی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی در ایام اربعین در مسیر تردد زائران در این استان و مرز مهران مستقر شده است.
همچنین 11 بیمارستان شامل 9 بیمارستان دانشگاه و 2 بیمارستان صحرایی دانشگاه و ارتش در این استان در ایام اربعین با تمام تجهیزات و نیروی انسانی مورد نیاز در آماده باش کامل هستند.
پنج دستگاه بالگرد، 150 دستگاه آمبولانس، 10 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 10 دستگاه موتورلانس در این ایام در مسیر تردد زائران اربعین حسینی مستقر شده است.
طبق اعلام مسئولان تاکنون بیش از 540 هزار زائر طی اول ماه صفر تاکنون از مرز مهران تردد داشته اند.
6032
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.