احسان احمدنژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سامانه بارشی از عصر فردا شروع به فعالیت می کند و اوج بارش های آن شب و روز جمعه است.
وی با بیان اینکه این سیستم بارشی در زمره سامانه های پرقدرت و موثر قرار دارد، افزود: آبگرفتگی معابر، صاعقه، مه گرفتگی در مسیرهای کوهستانی از پیامدهای آن است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام یادآور شد: هرچند بارش های اصلی عصر جمعه به پایان می رسد اما بارش های پراکنده و ضعیف تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.
احمدنژاد در مورد وزش باد هم گفت: از فردا وزش باد شدید نقاط مختلف استان ایلام به ویژه مناطق مرزی را در می نوردد.
وی توضیح داد: شدت وزش باد چند روز گذشته در مهران فقط چند ساعت و لحظه ای بود اما وزش باد فردا ضعیف تر اما در طول شبانه روز حاکم و مداوم است.
کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی ایلام اظهار داشت: همچنین وجود این سامانه باعث افت محسوس دما در استان ایلام به میزان پنج تا 6 درجه نسبت به روزهای اخیر می شود.
وی تاکید کرد: با توجه به شدت بارش ها و وزش باد شدید اخطارهای لازم صادر شده تا مردم، زائران و مسئولان تمهیدات مناسب را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی اتخاذ کنند.
به گزارش ایرنا، در چند روز گذشته بروز طوفان در استان ایلام باعث ایجاد مشکلاتی برای زائران و زیرساخت های اربعین در استان شد که زائران در اماکن ورزشی، مدارس، مساجد اسکان اضطراری داده شدند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.