به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در همایش هفته بیمه سلامت استان ایلام اظهار داشت: نخستین بار در دولت تدبیر و امید پوشش همگانی بیمه سلامت به شکل رایگان برای آحاد جامعه و به خصوص برای افراد آسیب پذیر و ساکن در حاشیه شهرها، تحقق یافت.
وی افزود: طرح تحول سلامت کمک بسیار مناسبی برای اقشار آسیب پذیر است و افرادیکه برای مراجعه به مراکز ‏خدمات درمانی مشکل داشتند، بعد از اجرای این طرح توانستند از خدمات بهداشتی و درمانی استفاده کنند.
استاندار ایلام با بیان اینکه دولت موظف به تامین نیازهای عمومی نیازمندان است، یادآور شد: اجرای 100 درصدی بیمه سلامت در سطح کشور و کمک به معیشت مردم همراه با عدالت از دیگر وظایف دولت در حوزه بهداشت و درمان است که در این راستا نیازمندان در اولویت قرار دارند.
سلیمانی دشتکی گفت: بیمه سلامت، سازمانی تخصصی و خدماتی است که با 40 میلیون نفر بیمه شده ارتباط مستمر دارد و باید به سمت پیاده سازی سازمان الکترونیک در بیمه سلامت حرکت کند.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: زدودن آلام از ذهن و خاطر دردمندان و بیماران وظیفه ای است که سازمان های بیمه گر بویژه سازمان بیمه سلامت به علت نقش حمایتی دولت و رسالت پوشش همگانی، بیمه مردم را با موفقیت بر دوش دارند.
وی اضافه کرد: پوشش بیمه ای 76 درصدی از جمعیت استان و حمایت مالی بیمه از طرح تحول نظام سلامت تنها یکی از اقدامات موثر سازمان بیمه سلامت در همراهی با سایر سازمان های بیمه گر است.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: همچنین برخورداری روستائیان و افراد بی بضاعت از بیمه رایگان و نیز سایر افراد فاقد پوشش بیمه قابل تقدیر و ارزنده است.
وی گفت: این تنها رسالت سازمان بیمه سلامت نیست و انتظار می رود با رشد و توسعه خدمات سلامت در استان، نقش نظارتی این سازمان در بعد فنی و علمی روز به روز تقویت شود تا انسجام سازمانی ارائه خدمات و استقرار نظام سودمند اقتصاد سلامت به یاری رشد سلامت جامعه بیاید.
مدیرکل بیمه سلامت استان ایلام نیز در این همایش گفت: یکی از مهمترین ارکان نظام سلامت عدالت در دسترسی به خدمات سلامت و دسترسی آحاد مردم اعم از اقشار ضعیف و بی نیاز است.
نورالدین رحیمی افزود: 40 میلیون نفر در سطح کشور تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و سالانه 95 میلیون بار مراجعه به 47 هزار مراکز پزشکی در سطح کشور صورت می گیرد.
وی گفت: تعداد بیمه شدگان در استان ایلام 345 هزار نفر معادل 76 درصد با 2 میلیون و 500 هزار بار مراجعه است.
وی تاکید کرد: برای بهره وری بیشتر خدمات میزان سواد سلامت در جامعه باید افزایش یابد و خبرگزاری ها و رسانه ها می توانند از راه های مختلف که برای مردم قابل درک باشد، دانش سلامت را ارتقا بخشند.
رحیمی افزود: باید تمام دستگاه های درگیر با حوزه سلامت در توانمندسازی مردم همکاری کرده و در این راستا بیمار نیز باید در سیر تصمیم پزشک مشارکت و حق و حقوق خود را نیز مطالبه کند در این صورت با افزایش دانش آنان سازمان نیز مجبور به ارائه خدمات بهتر به مردم و بیمه شدگان می شود.
به گزارش ایرنا، 345 هزار نفر از جمعیت استان ایلام، تحت پوشش بیمه سلامت ایران هستند که از این تعداد 220 هزار بیمه روستایی است.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.