سرهنگ رضا همتی زاده روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش تردد خودروها در مسیرهای منتهی به مهران و به منظور سهولت در تردد اتوبوس ها و جلوگیری از حوادث احتمالی تردد هرگونه خودروهای سنگین از 30 مهرماه ممنوع خواهد بود.
وی افزود: در حال حاضر هم اکنون تردد تدریجی خودروهای زائران حسینی در جاده های استان با سهولت در حال انجام است و ترافیک کاملا روان و تردد خودروها بدون مشکل انجام می شود.
رئیس پلیس راه ایلام با اشاره به آغاز فصل بارندگی ها در نقاط مختلف استان ایلام بیان کرد: با شروع بارندگی ها احتمال لغزندگی جاده ها و ریزش کوه وجود دارد که ضروری است زائران در طول مسیر حرکت به علائم راهنمایی و رانندگی توجه کرده و از عجله و شتاب پرهیز کنند.
سرهنگ همتی زاده از راه اندازی سامانه سپهتن در پایانه برکت نیز خبر داد و تصریح کرد: ایستگاه ثبت ساعت و نصب سامانه پایش تردد هوشمند ناوگان حمل مسافری (سپهتن) در ایام اربعین 97 در پایانه مسافربری برکت شهرستان مهران نصب شده است.
وی گفت: با توجه به افزایش تردد خودروهای عبوری زائران طی روزهای آینده، تمامی رانندگان اتوبوس که جهت حمل و جابجایی زائران عتبات عالیات در مرز مهران تردد دارند باید در پایانه برکت که مبدا و مقصد اتوبوس ها تعیین شده اقدام به ثبت ساعت کنند در غیر این صورت حق حمل مسافر را نداشته و مدارک آنها توسط پاسگاه مسیر اخذ و اجازه تردد نخواهند داشت.
رئیس پلیس راه ایلام تاکید کرد: با تلاش مسئولان استانی و کشوری در حوزه زیرساخت های حوزه راه منتهی به مرز مهران اقدامات خوبی انجام شده که تا حدودی جاده های استان به نقطه آرمانی و مطلوب نزدیک شده است.
همتی زاده افزود: تنها در 2 نقطه محور ایلام - مهران (منطقه مهدی آباد و بان رحمان) عملیات راهسازی تکمیل نشده است که بنا به گفته پیمانکاران مرتبط تلاش می شود تا طی روزهای آینده این نقاط نیز تکمیل و زیر بار ترافیک رود.
وی با توصیه به رانندگان برای اجتناب از حرکت در مواقع خستگی و خواب آلودگی به عنوان علت اصلی و عمومی تصادف رانندگی گفت: بخش عمده حوادث رانندگی ایام اربعین سال گذشته به خواب آلودگی مربوط بود، لذا زائران در طول مسیر حرکت و در توقف ها عجله و شتاب نکنند و استراحت های مناسب در طول راه داشته باشند.
فرمانده پلیس راه ایلام ابراز امیدواری کرد: با تلاش ماموران پلیس راه و همکاری زائران اربعین حسینی با توجه به اینکه شاهد افزایش تردد زیادی در این ایام در جاده های ارتباطی استان هستیم، شاهد هیچگونه سانحه دلخراش رانندگی نباشیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین المللی از معابر اصلی و مهم تردد تردد کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائرین عتبات عالیات است.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.