به گزارش ایرنا، محمد سعیدی کیا روز چهارشنبه در جلسه شورای اداری استان ایلام در شهرستان ملکشاهی اظهار داشت: همدلی و مشارکت مردم در طرح هایی که بنیاد مستضعفان اجرا می کند یک اصل مهم است چرا که نیازهای اصلی و خواسته های یک منطقه باید توسط خود مردم ارائه و با مشارکت آنها عملیاتی گردد.
وی افزود: تجربه نشان داده که ایران اسلامی با پول نفت به خوبی آباد نشده و هر جا مردم از مشارکت در روند امورات عمرانی و اشتغالزایی به دور بوده اند کار آنچنانی تحقق نیافته است.
رئیس بنیاد مستضعفان یادآور شد: وظیفه مسئولان دولتی و نهادهای که به هر نحوی دستی در امورات عمرانی و توسعه دارند ایجاد بستر جهت مشارکت هوشمندانه و خلاقانه مردم در امر اشتغال و کارآفرینی است.
سعیدی کیا اضافه کرد: ایجاد حسن اعتماد بین مسئولان و مردم باید اول از طرف مدیران اجرایی شود و این اعتماد متقابل سنگ بنای توسعه کشور و هر منطقه ای است.
وی با بیان اینکه شهرستان ملکشاهی به لحاظ شاخص های توسعه از محرومترین مناطق کشور محسوب می شود، گفت: با کمک دستگاه های اجرایی اقدامات خوبی در حوزه زیرساخت های عمرانی ، بهداشت و درمان ، آموزش و اشتغالزایی انجام خواهد گرفت و شهرستان در مسیر توسعه پایدار قرار می گیرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی از طرف این بنیاد با نرخ سود هشت درصد و به دور از مراحل بروکراسی اداری واگذار می شود از مردم شهرستان ملکشاهی خواست از این تسهیلات در جهت کارآفرینی و اشتغالزایی حداکثر استفاده را داشته باشند.
استاندار ایلام نیز در این جلسه با بیان ظرفیت های مهم استان ایلام در حوزه منابع نفت و گاز ، پتروشیمی ، جنگل ها و مراتع ، رودخانه ها ، نوار مرزی و اربعین گفت: هر کدام از این ظرفیت ها می تواند سنگ بنای توسعه همه جانبه استان را فراهم کند.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی شهرستان ملکشاهی و وجود رودخانه های پر آب و دائمی و آب و خاک مناسب زمینه سرمایه گذاری در حوزه کشت گیاهان صنعتی، دارویی و استراتژیک را فراهم کرده است.
وی افزود: همه دستگاه های اجرایی استان و شهرستان موظف هستند با همکاری با طرح های بنیاد مستضفان زمینه توسعه این شهرستان در بخش های مختلف فراهم کنند.
نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره استعدادهای انسانی و طبیعی ملکشاهی خواستار مشارکت بنیاد مستضعفان در توسعه فراگیر این شهرستان شد.
7179/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.