سید حمید مصطفایی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طبق مصوبه طرح تردد زائران حسینی در ایام اربعین و تقسیم بندی استان ها، زائران 14 استان تهران، البرز، قزوین، قم، مرکزی، گیلان، مازندران، گلستان، سمنان، لرستان، خرسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان و ایلام از مرز بین المللی مهران تردد خواهند کرد.
وی افزود: بر اساس تصمیم گیری مسئولان ذی ربط و در صورت عدم بازگشایی مرز خسروی مقرر شده که هفت استان دیگر آذربایجان غربی و شرقی، اربیل، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه نیز از مرز مهران تردد کنند.
مدیر حج و زیارت ایلام تاکید کرد: بر اساس این مصوبه زائران سایر استان ها و اتباع خارجی در ایام منتهی به اربعین نیز از مرزهای چذابه و شلمچه در استان خوزستان تردد می کنند.
مدیر حج و زیارت استان ایلام از آغاز صدور روادید ورود به عراق در استان خبر داد و یادآور شد: بر اساس برنامه ریزی صدور روادید در دفاتر زیارتی این استان از نیمه دوم مهرماه آغاز شده و تا چند روز قبل از آیین باشکوه اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.
حیدری از فعالیت 18 دفتر صدور ویزا در استان خبر داد و تاکید کرد: کنترل جدی گذرنامه و روادید زائران اربعین حسینی در خروجی مرز مهران انجام می شود و در این خصوص دولت عراق تاکید دارد که به هیچ وجه به افراد فاقد روادید و گذرنامه اجاره ورود نخواهد داد.
به گفته وی بر اساس تصمیم ستاد اربعین استان از ورود هر زائری که فاقد روادید باشد، به شهر مهران جلوگیری خواهد شد.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.