به گزارش ایرنا، قاسم الاعرجی صبح چهارشنبه در دیدار با استاندار ایلام در مرز مهران اظهار داشت: مقامات عراق با مسئولان ایران همکاری لازم را برای تامین امنیت زوار و خدمات دهی در ایام اربعین انجام می دهند.
وی افزود: دولت و ملت عراق خدمت به زائران اربعین را افتخار خود می دانند و از هرگونه خدمت رسانی به زائران اهل بیت (ع) کوتاهی نخواهد کرد.
وزیر کشور عراق با اشاره به اینکه نهایت همکاری در بحث خدمات دهی به زوار را با مسئولان ایرانی انجام خواهیم داد، یادآور شد: امسال زیرساخت های خوبی در مرزها برای زوار اربعین پیش بینی شده است.
الاعرجی اضافه کرد: مسئولان عراقی برای ایجاد امنیت و خدمات دهی به زوار اربعین در خاک عراق و مرزها آمادگی کامل دارند.

استاندار ایلام نیز در این دیدار تاکید کرد: ایران زیرساخت‌های خوبی فراهم کرده است و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی در پایانه مرزی مهران اندیشیده شده که معطلی کمتر از هشت ثانیه را برای زائران دارد.
قاسم سلیمانی دشتکی اظهار داشت: ولی همزمان بحث تجارت و عبور کالا تداخل پیدا کرده و مشکلاتی را به وجود آورده است در حال حاضر تعداد زیادی کامیون پشت صف انتظار داریم.
وی اظهار داشت: 2 روز قبل تفاهم‌نامه‌ای را با مقامات عراقی امضا کردیم تا بتوانیم مواد مورد نیاز موکب ها را به سرعت انتقال دهیم.
وی گفت: هر روز شاهد تردد زوار هستیم و پیش‌بینی می‌کنیم امروز خروج به بیش از 20 هزار نفر برسد.
استاندار ایلام افزود: امیدواریم علاوه بر عبور زائران از مرز ، بحث تجارت نیز شکل بگیرد و مشکلات پیشرو مرتفع شود.
سلیمانی دشتکی اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنم که یک قرارگاه مشترک همانند نیروی انتظامی که سردار محسن فتحی زاده مسئولیت آن را برعهده دارد در کشور برادر و دوستمان عراق انجام شود.
وی تصریح کرد: پیرو مذاکرات اربعین پارسال، قرار شد که زیرساخت‌های چنگوله را آغاز کنیم تا اگر مجبور شدیم به علت تردد بیش از حد زوار چند روزی بحث تجارت را از مرد چنگوله بتوانیم فراهم کنیم.
وی افزود: از دولت و ملت عراق به خاطر میزبانی شایسته زوار اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.