حسین عارفی روز چهارشنبه در حاشیه اعزام این نجاتگران در مرز مهران به خبرنگار ایرنا گفت: این امدادگران به همراه 30 دستگاه آمبولانس، هفت دستگاه اتوبوس آمبولانس و چهار دستگاه خودروی ارتباطات سیار از سوی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به کشور عراق اعزام شدند.
وی ادامه داد: این افراد در محورهای ارتباطی نجف، کربلا و کاظمین مستقر و خدمات دهی به زائران اربعین حسینی را انجام خواهند داد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام اضافه کرد: امسال در مجموع 200 تن دارو و ٣4٠ نجاتگر جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به عراق اعزام که از این شمار 142نفر از طریق مرز مهران اعزام شده اند.
عارفی از استقرار یک فروند بالگرد امدادی این جمعیت در مرکز استان خبر داد و گفت: این بالگرد با هدف تسریع در عملیات امدادرسانی به مجروحان احتمالی حوادث جاده ای و غیره اربعین امسال از دو روز گذشته در فرودگاه شهدای ایلام مستقر شده است.
به گفته وی، علاوه بر این از اول آبان ماه نیز یک فروند بالگرد امدادی دیگر در مرز مهران مستقر تا در صورت نیاز اقدام به امدادرسانی کند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر ایلام با اشاره به فعالیت 25 پایگاه امداد جاده ای در مسیر تردد زائران در این استان گفت: پوشش پایگاه ها از منطقه حمیل آغاز و تا شهرستان های سیروان، چرداول، مهران، دره شهر، دهلران و ملکشاهی ادامه خواهد داشت.
عارفی استقرار 10 تیم امداد موتوری و واکنش سریع در مسیرهای مختلف تردد زائران و سه تیم امدادی بانوان در پایانه مرزی مهران را از دیگر اقدام های این جمعیت در ایام اربعین امسال برشمرد.
به گفته وی، در مجموع 250 امدادگر جمعیت هلال احمر در طول ایام اربعین امسال در این استان به زائران خدمات رسانی خواهند کرد که نسبت به پارسال این تعداد افزایش یافته است.
عارفی همچنین با اشاره به عضویت این جمعیت در کمیته اسکان ستاد اربعین استان اضافه کرد: در صورت نیاز به اسکان اضطراری این جمعیت اقلام مورد نیاز نظیر پتو و موکت را در اختیار زائران قرار خواهد داد.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام طی سال های اخیر به کانون اصلی و مهم تردد زائران سوگوار حسینی تبدیل شده است.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.