اردشیر بوستانی روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: به دنبال نشست های مستمر با نخبگان و خیرین منطقه و جلب مشارکت آنها بخش زیادی از مخارج و نیازمندی های تدارکاتی کتابخانه های عمومی این شهرستان توسط انجمن کتابخانه ها و خیرین و معتمدین تامین و اداره می شود.
وی تعداد کتابخانه های شهری و روستایی آبدانان را هفت مورد اعلام کرد و افزود: یکی از خیرین و فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی 110 میلیون ریال به این اداره هدیه کرده تا برای تهیه کتاب های مرجع در مقاطع درسی و دانشگاهی هزینه شود.
مسئول اداره کتابخانه های عمومی آبدانان تعداد اعضای ثابت کتابخانه های این شهرستان را هفت هزار نفر اعلام کرد و یادآورشد: هم اکنون 44 هزار جلد انواع کتاب در زمینه های علمی، فرهنگی، هنری، تاریخی، ادبی، اعتقادی ، احکام ، قرآن و سیاسی در دسترس علاقه مندان به مطالعه قرار دارد.
بوستانی اضافه کرد: طرح تاسیس کتابخانه سیار نیز در دست اقدام است و با هماهنگی و مشارکت انجمن کتابخانه ها و شورای شهر و شهرداری بزودی اجرا می شود و با تحقق این طرح فرهنگی، زمینه دسترسی آسان کلیه اقشار بدون صرف وقت و تحمل هزینه به کتاب و کتابخوانی تسهیل می شود.
آبدانان با 55 هزار نفر جمعیت در 171 کیلومتری جنوب شرق ایلام قرار دارد و یکی از شهرستان های فرهنگی و علمی استان و کشور است.
7174/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.