سلیمان رستمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بتازگی برخی از این مراکز آموزشی عالی استان به عنوان پرداخت نکردن شهریه از ارایه و صدور مدرک فارغ التحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگری امتناع کرده و اجازه انتخاب واحد در مهرماه سال تحصیلی جاری به این دانشجویان نمی دهند.
وی ادامه داد: شهریه دانشجویان شاهد و ایثارگر شامل فرزندان شهدا، جانبازان و فرزندان و همسران جانبازان بالای 25 درصد تا دو سال گذشته از طریق استانی و توسط این نهاد پرداخت می شد.
وی اضافه کرد: از 2 سال گذشته این روند الکترونیکی شده و بصورت متمرکز با تامین منابع دولتی و تایید این نهاد از طریق مرکز پرداخت می شود.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام گفت: هزینه تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر این نهاد تا ترم بهمن ماه سال 96 پرداخت شده و مابقی آن به علت عدم تامین اعتبار از سوی دولت هنوز پرداخت نشده است.
وی گفت: به محض تامین منابع از سوی دولت هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان مراکز آموزش عالی غیر دولتی استان همچون گذشته بصورت 100درصد پرداخت شده و دانشگاه ها به هیچوجه حق مطالبه گری و اعتراض به دانشجویان در این زمینه را نخواهند داشت.
به گفته رستمیان، هم اینک از مجموع سه هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر دو هزار و 200 نفر در مراکز آموزش عالی غیر دولتی استان نظیر دانشگاه آزاد، علمی، کاربردی و غیره در مقاطع تحصیلی کاردانی تا دکترا تحصیل و 100درصد هزینه شهریه این دانشجویان در طول هر ترم پرداخت می شود.
وی اضافه کرد: علاوه بر این 800 دانشجو نیز در مراکز آموزش عالی دولتی و یا مراکز آموزش عالی خارج استان در حال تحصیل هستند.
استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس سه هزار شهید، 11 هزار جانباز و 332 آزاده تقدیم اسلام کرده است.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.