یونس قیطانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن رسانه های تمامی استانها که مجوز فعالیت آنها در سال 97صادر شده باشد به مدت سه سال از دریافت یارانه محروم خواهند بود.
وی ادامه داد: این اقدام با هدف حضور افراد توانمند به کار اطلاع رسانی، رسانه ای و فعالیت حرفه ای خبری از امسال اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه امسال مجوز چاپ 10 رسانه در استان از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شده ادامه داد: از این تعداد هشت رسانه الکترونیکی و دو رسانه نیز مکتوب هستند.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: علاوه بر این هم اینک 14 نشریه و سایت در این استان در نوبت دریافت مجوز برای فعالیت هستند.
به گفته وی، در صورت اخذ مجوز از سوی هیات نظارت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت این نشریه ها و سایت ها آغاز خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین در طول سال گذشته مجوز فعالیت 20 نشریه، پایگاه خبری و روزنامه سراسری برای فعالان و علاقه مندان رسانه ای این استان صادر شده است.
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: از این تعداد پنج مورد فصلنامه، سه مورد ماهنامه، یک هفته نامه، 2 مجوز پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی و 9 دفتر نمایندگی نشریات سراسری است که از هیات نظارت بر مطبوعات موفق به اخذ پروانه فعالیت شده اند.
وی با بیان اینکه تعداد مجوزهای صادر شده در سال 96 نسبت به سال ماقبل آن افزایش داشته تاکید کرد: سال 95 در مجموع مجوز پنج نشریه شامل فصلنامه، هفته نامه و 2 هفته نامه و مجوز هفت پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی در استان ایلام صادر شده است.
به گفته قیطانی، با احتساب مجوزهای صادر شده هم اکنون تعداد 76 نشریه (روزنامه، هفته نامه، 2 هفته نامه، ماهنامه و 2 فصلنامه)، 30 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی، 18 دفتر نمایندگی خبرگزاری و 97 دفتر نمایندگی نشریات سراسری در استان فعال هستند.
هم اینک 180 خبرنگار در استان کار تهیه فرآورده های خبری شامل اخبار، گزارش، تحلیل، مقاله و عکس رسانه های نوشتاری و پایگاه خبری را بر عهده دارند.
7171/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.