به گزارش ایرنا،این روزها بحث تامین کالاها و مایحتاج عمومی مردم و قیمت ها از موضوعاتی است که به بحث داغ جامعه وبازارشده است.
مردم همواره از افزایش قیمت ها نگران هستند و در بسیاری از مواقع با هجوم به بازار و خرید های بیش از اندازه کالاها به نوعی باعث افزایش قیمت ها هم می شوند.
اما آنچه باید مد نظر داشت اینکه مردم به طور عادی مایحتاج خود را تامین کنند و فروشگاه ها و بازاریان نیز با رعایت سود نسبت به عرضه کالا و خدمات به مردم با قیمت مصوب و سود متعارف اقدام کنند.
امروز به اتفاق معاون عمرانی فرماندار دهلران و گشت نظارتی صنعت،معدن و تجارت،اتاق اصناف وبهداشت راهی بازار شدیم تا از وضعیت قیمت ها وخرید و فروش مایحتاج و کالاهای مورد نیاز مردم در بازار مطلع شویم.
رب گوجه،روغن،حبوبات،پوشک وشکر به وفور در این فروشگاه ها برای عرضه به مردم با قیمت مناسب برابر فاکتور و با سود مناسب موجود بود و همه فروشگاه از این نگران بودند که مردم برای خرید خیلی بیشتر از نیاز خود تامین می کنند و این باعث مشکلاتی شده است که امیدواریم مردم با خرید کافی به تعادل قیمت ها در بازار کمک کنند.
آنچه در ورود به فروشگاه های بزرگ به چشم می خورد این بود که کالا و خدمات و مایحتاج عمومی مردم به وفور در بازار موجود می باشد و انبار این فروشگاه به اندازه کافی کالا و مایحتاج مورد نیاز مردم را ذخیره کرده و به لحاظ تامین کالا مشکلی وجود ندارد اما اولین مشکلی که ذهنم را به خود جلب کرد این بود که در بسایر از موارد متاسفانه قیمت روی جلد کالا ها با فاکتوری که از طرف عمده فروشی ها و فروشگاه ها عرضه می شد مطابقت نداشت و قیمت درج شده در فاکتورها به مراتب بالاتر از قیمت روی جلد کالاها بود و این یکی از معضلات بازار بود که در مرحله اول باعث می شود که مردم این ذهنیت را داشته باشند که چرا این اتفاق افتاده است.
به هر حال این مشکلی بود که تمام بازار البته در سراسر کشور باآن روبروست و می طلبد متولیان برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.
رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دهلران در حاشیه این بازدید به خبرنگار ایرنا گفت: برنج محسن و طبیعت در اکثر فروشگاه ها با قیمت کیسه ای 790هزار ریال می باشد و برنج پخت طلایی نیز کیسه ای 760 هزار ریال است.
احد احمدی گفت: مردم هرگونه افزایش قیمت کالا و خدمات را با شماره تلفن های 33722298 صنعت،معدن و تجارت و 33720139 اتاق اصناف گزارش دهند تا شاهد افزایش خود سرانه قیمت ها در بازار نباشیم.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دهلران نیز گفت: بازرسان بهداشت مسایل بهداشتی و سلامت مردم را به جد در دستور کار دارند.
دکتر اسداله مهاجر افزود: با هرگونه عوامل تهدید کننده سلامت مردم و با متخلفین برخورد می شود.
معاون عمرانی فرماندار دهلران هم گفت: نظارت بر بازار و قیمت ها در دستور کار متولیان قرار دارد.
محمد غلامی افزود: نظارت مستمر بر بازار به منظور تامین مایحتاج مردم و جلوگیری از افزایش قیمت ها تشدید می شود و گشت ها مشترک در این زمینه فعال هستند.
7175/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.