شکراله شیرخانی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از زمان آغاز اجرای طرح کاروزی تا کنون، 13 هزار و 869 دانش آموخته دانشگاهی در این استان با هدف ایجاد بستر اشتغال پایدار در سامانه کارورزی ثبت نام کردند.
به گفته وی از این تعداد کارورز 9 هزار و 189 نفر زن و چهار هزار و 677 نفر مرد هستند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تاکید کرد: 465 واحد پذیرنده برای جذب این دانش آموختگان اعلام همکاری کرده اند و یک هزار و 20 کارورز نیز تاکنون جذب این واحدهای پذیرنده شده و مشمول بیمه حوادث هستند.
شیرخانی، افزایش و توسعه اشتغال توام با کسب مهارت و کمک به کاهش هزینه های نیروی کار در بنگاه های اقتصادی را از اهداف اجرای این طرح نام برد.
وی با بیان اینکه طرح کارورزی از سال گذشته کلید خورده، گفت: طول دوره کارآموزی مشارکت جویان این طرح حداکثر 6 ماه بوده و برای هر کارورز متناسب با استاندارد های آموزشی، مهارت هایی پیش بینی شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: بر اساس این طرح هر کارآموز در طول دوره آموزشی علمی از یک سوم حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار به عنوان کمک هزینه آموزش از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بهره مند می شود.
وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی بالا است، گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در دانش آموختگان دانشگاهی دولت از طرح های مختلف برای بستر سازی شغلی این افراد استفاده می کند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.