نورالله دلخواه روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان عبور راحت و بدون معطلی زائران از مرز مهران به مقصد عتبات عالیات داشت: از این تعداد زائر بیش از 761 هزار نفر ایرانی و 690 هزار نفر اتباع خارجی بوده که از مرز بین المللی مهران به داخل و خارج از کشور تردد داشته اند.
وی افزود: بیشتر زائران این کاروان ها برای نخستین بار (زائر اولی) به عراق و زیارت بارگاه مطهر ائمه اطهار (ع) مشرف شدند و برای سفر به این اماکن مقدس مرز رسمی و بین المللی مهران را انتخاب کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، یادآور شد: پایانه مهران بیش از 100 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در تمامی آنها برقرار است.
دلخواه تاکید کرد: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از مرز مهران فراهم است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.
وی با اشاره به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران افزود: یکی از مشکلات سال های گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است.
دلخواه در خصوص جا به جایی زائران نیز در این ایام تصریح کرد: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با تاکید بر اینکه کسانیکه گذرنامه و ویزا ندارند به مرز نیایند، گفت: کسانیکه مدارک قانونی نداشته باشند بطور حتم به استان خود برگشت داده می شوند.
به گزارش ایرنا، شهر مرزی مهران در 85 کیلومتری جنوب باختری ایلام قرار دارد و مرز بین المللی مهران در 11 کیلومتری آن از کانون های مهم تردد زائر و کالا به کشور عراق بشمار می رود.
روزانه به طور متوسط 6 هزار زائر از این مرز رسمی به شهرهای مقدس کربلا و نجف در کشور عراق سفر می کنند ولی در ایام منتهی به اربعین بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز برای سفر به عتبات عالیات تردد می کنند.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.