نادر جنتی روز شنبه در حاشیه آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امور مالیاتی استان ایلام اظهار داشت: طبق برنامه تدوین شده تحقق درآمدهای مالیاتی مصوب در پیوست بودجه جاری از فرودین تا شهریور ماه امسال باید 560 هزار میلیارد ریال از افراد حقیقی و حقوقی وصول مالیات می شد که از این مبلغ 430هزار میلیارد ریال دریافت شده است.وی ابراز امیدواری کرد : با برنامه ریزی ها و پیگیری های در حال انجام این رقم تا پایان سال جاری احصا خواهد شد.
معاون مالیات های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور همچنین افزود: این سازمان با اجرای طرح بزرگ جامع مالیاتی در صورت همکاری مسئولان ارشد کشور و مدیران استان ها در صدد تدوین پروژه ذی نفعان اطلاعاتی است که در قالب این طرح جامع وضعیت درآمد و میزان پرداخت مالیات افراد مشمول مدیریت می شود.
جنتی یادآور شد: همه فعالان اقتصادی دارای هر نوع فعالیتی، فعالیت آنها را به صورت لحظه ای در پایگاه نظام مالیاتی و بانک اطلاعاتی سازمان امور مالیاتی ثبت می شود و با اجرای طرح جامعه و پروژه های زیرمجموعه آن فرار مالیاتی کاهش یافته و مردم با اطمینان بیشتر و براساس درآمد واقعی خود اقدام به پرداخت مالیات می کنند.
وی در خصوص وضعیت وصول مالیات از پزشکان و فروشگاه های بزرگ نیز گفت: این افراد آگاه باشند که نصب دستگاه های پوز محل محاسبه درآمد و اخذ مالیات از آنها نیست و صرفا برای تسهیل در امور و رضایت مندی مردم است.
وی توضیح داد: طبق ماده 169 مکرر قانون مالیات های مستقیم همه بانک ها موظف هستند اطلاعات مالی و بانکی افراد را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند و اهمال بانک ها در این خصوص تخلف محسوب می شود لذا همه اطلاعات بانکی افراد حقیقی و حقوقی در اختیار امورمالیاتی است.
وی تاکید کرد: نصب دستگاه های پوز در مطب پزشکان و فروشگاه ها و دیگر اماکن تجاری برای راستی آزمایی درآمدی است و صاحبان حرفه ها و مشاغل اطمینان داشته باشند که تراکنش ها و فعالیت های بانکی به تنهایی محلی برای تعیین مالیات آنها نیست.
به گزارش ایرنا، جنتی در یک سفر یک روزه به استان ایلام در آیین تودیع و معارفه مدیران کل جدید و قدیم امور مالیاتی استان ایلام شرکت کرد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.