دکتر فارس جناغ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات مایه کوبی جمعیت دام سبک شامل گوسفند و بز در شهرستان ایوان علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.
وی افزود: مجموعه دامپزشکی این شهرستان با مراجعه به کانون این بیماری در سال های قبل و مناطق پرخطری که با حیات وحش در تماس بوده و محیط زیست مشخص کرده بود، اقدام به واکسیناسیون جمعیت دام علیه بیماری (ppr) طاعون نشخوار کنندگان کوچک کرد.
رئیس اداره دامپزشکی ایوان یادآور شد: در این مدت (نیمه اول سال) چهار هزار و 831 راس دام سنگین بر علیه بیماری های بروسلوز، شاربن و تب برفکی مایه کوبی شدند.
جناق با اشاره به دیگر اقدمات این سازمان در ایوان اضافه کرد: در نیمه نخست امسال 2 هزار و 57 راس دام در کشتارگاه این شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد بازرسی 204 کیلوگرم گوشت و 312 مورد ریه و کبد غیر بهداشتی کشف و از چرخه مدار مصرف خارج شد.
وی افزود: در این بازه زمانی 80 کارتن داروی تاریخ مصرف گذشته در داروخانه های دامی این شهرستان ضبط و معدوم شد.
به گفته وی مایه کوبی 517 قلاده سگ گله بر علیه هاری و تست بیماری های سل و بروسلوز سه هزار و 494 راس دام سنگین در گاوداری های صنعتی این شهرستان از دیگر اقدامات این اداره است.
رئیس اداره دامپزشکی ایوان گفت: همچنین در این مدت 701 هزار و 60 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغداری این شهرستان نیز صورت گرفته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان ایوان با جمعیت 55 هزار نفر دارای سه هزار و 500 راس دام سنگین صنعتی، یک هزار و 500 راس دام سنگین روستایی و 140 هزار راس گوسفند و بز است و یکی از مراکز عرضه فرآورده های دامی استان ایلام است.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.