طالب صادقیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روزانه حدود 220 تن زباله در شهر ایلام تولید می شود که این میزان بر اساس آمار 400 تن در کل استان می رسد.
وی افزود: با توجه به این حجم زباله و اینکه رها کردن پسماندها زیانبار و عامل و منبع شکل گیری انواع امراض و بیماری ها است مطالعاتی در زمینه بازیافت و بهره برداری از این طلای کثیف انجام شده است.
صادقیان از حمایت شهرداری ایلام برای هرگونه سرمایه گذاری بازیافت زباله خبر داد و تاکید کرد: به منظور ایجاد کارخانه بازیافت 23 هکتار زمین برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده تا بتوان از این زباله ها نهایت استفاده را در تولید کمپوست، پلاستیک و ...برد.
شهردار ایلام یادآور شد: اجرای طرح بازیافت زباله علاوه بر حفظ سلامت شهر و استفاده مجدد از بسیاری از مواد قابل بازیافتی باعث ایجاد اشتغال پایدار برای شماری از افراد جویای کار هم می شود.
وی گفت: نکته مهم فرهنگ سازی در بین مردم برای تغییر در الگوی مصرف شهروندان و کاهش زباله و پسماند و تفکیک زباله های خشک و تر از مبداء است.
صادقیان اضافه کرد: سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند برای اجرای این طرح با احداث کارخانه های بازیافت هم زباله و پسماندها را به چرخه تولید و مصرف مجدد بازگردانده شوند و هم منبعی برای درآمد و اشتغالزایی در این حوزه شوند.
صادقیان افزود: اگر مردم فرهنگ جداسازی زباله ها را رعایت کنند باعث می شود که حجم عظیمی از زباله ها ساماندهی شود و کاغذهایی را که به صورت ضایعاتی وارد زباله ها می شوند در محیط و طبیعت نداشته باشیم و کارتون به وسیله روکش های بهداشتی پوشیده می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر این طرح در ایلام اجرایی شود.
شهر ایلام دارای 220 هزار نفر جمعیت است.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.