به گزارش ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز چهارشنبه در آئین آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام اظهار داشت: یکی از اولویت های وزارت علوم ساماندهی مراکز آموزش عالی کشور است که در این طرح مراکز و موسسات با کیفیت پایین ادغام، تجمیع و یا تغییر ماموریت داده می شوند.
وی افزود: یکی از مواردی که در سند آمایش آموزش عالی پیگیری می شود، ساماندهی موسسات آموزش عالی است و بر همین اساس موسسات به دو بخش توسعه یافته و در حال توسعه تقسیم می شود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی از این موسسات زیر خط استاندارد هستند لازم است به استانداردهای لازم برسند و در این راستا نگاه ما باید نگاهی ملی و همه گیر باشد.
شریعتی نیاسر یادآور شد: توجه به مهارت افزایی جزء سیاست‌های آموزش عالی است که فارغ‌التحصیل نه تنها باید در رشته خود مهارت لازم را داشته باشد بلکه از ارتباطات اجتماعی و عمومی مناسب نیز برخوردار باشد.
وی با اشاره به ساماندهی رشته دکترا در کشور گفت: حدود ۱۰۰ هزار دانشجوی دکتری در کشور حضور دارند که دانشگاه ها ظرفیت بکارگیری این تعداد دانشجو را به عنوان عضو هیئت علمی ندارند بنابراین باید به اشتغال این دانشجویان توجه شود.
معاون وزیر علوم با اشاره به اجرای طرح مدیریت مناطق در وزارت علوم افزود: بر اساس طرح مدیریت منطقه ای حوزه آموزش عالی قرار است تمام زیر نظام های مناطق و تمام مراکز آموزش عالی در تصمیم سازی توسعه آموزش عالی منطقه نقش داشته باشند.
شریعتی نیاسر تصریح کرد: یکی از دیگر از طرح هایی که در وزارت علوم پیگیری می شود بحث مهارت آموزی است، باید بتوانیم در دانشگاه ها همراه آموزش، درس مهارت های فنی را به دانشجویان برای جذب بازار کار آموزش دهیم.
وی ماموریت گرایی دانشگاه ها را از دیگر سیاست های وزارت علوم دانست و گفت: انتظار این است که دانشگاه ها در راستای شرایط اقلیمی و منطقه ای، فعالیت ها و اولویت های خود را بازتعریف کنند.
معاون وزیر علوم با اشاره به اینکه باید به سمت مهارت افزایی دانشجوها حرکت کنیم، افزود: افزایش کیفیت آموزش از مهمترین اهداف این وزارتخانه است.
به گفته وی در سال جاری برنامه های وزارت علوم با محوریت مهارت افزایی و ارتقاء توان اشتغال‌پذیری اجرایی خواهد شد.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.