به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز سه شنبه در همایش بزرگ وحدت اقوام و عشایر استان ایلام که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: عشایر از هر ایل و طایفه ای با گذشت 40 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی همچنان پای عهد خود به نظام، امام و رهبری مانده اند و از کشور و آرمان های آن دفاع کرده اند.
وی افزود: خاطره رشادت ها و دلاورمردی های عشایر، ایلات، طوایف مختلف در زمان جنگ تحمیلی از اذهان پاک نشده و آنها سهم بسزایی در پیروزی و موفقیت رزمندگان ایرانی در جنگ تحمیلی و تغییر سرنوشت جنگ داشتند.
استاندار ایلام یادآور شد: هرچند عشایر قطب اصلی تولید در زمینه های دامپروری و کشاورزی هستند اما امروزه با دست درازی به مراتع از سوی عشایر و کشاورزان چهره و کاربری مراتع تغییر کرده است.
سلیمانی دشتکی تصریح کرد: در مقطعی مراتع بکر و بدون آسیب بود ولی بعد از دست بردن در ساختار مراتع و تغییر کاربری این اراضی به زمین های زراعی و شخم زدن مراتع به منظور کشت و زرع ساختار طبیعی مراتع از بین رفت.
وی خدمات رسانی به عشایر را از اولویت های دولت خدمتگذار عنوان کرد و افزود: عشایر به عنوان تولیدگران اصلی حوزه کشاورزی نباید از مرز مهران برای صدور محصولات خود غافل شوند و با راه اندازی مرز چیلات در دهلران صادرات و تجارت با کشور عراق و بازارهای جهانی رونق بیشتری به خود خواهد گرفت.
استاندار ایلام تصریح کرد: عشایر باید به سمت کشاورزی نوین بروند که استفاده از بذور زراعی و دام های اصلاح نژاد شده باعث افزایش کیفی و کمی محصولات دامداران می شود و افزایش درآمد آنها را در پی خواهد داشت.
وی تامین نهاده های دامی به مقدار کافی و با قیمت مناسب، خرید دام مازاد عشایر با قیمت تضمینی، تامین مایحتاج مورد نیاز عشایر، همکاری مستمر دامپزشکی با عشایر، توزیع پنل های تولید برق خورشیدی، تامین امنیت عشایر، مرمت و ایجاد ایل راه ها و تخصیص اعتبار به جامعه عشایری را از مهم ترین خواسته ها و نیازسنجی های جامعه عشایری استان ایلام برشمرد.
فرمانده سپاه حضرت امیرالمومنین (ع) استان ایلام هم در این همایش گفت: دشمنان نظام می دانندکه با فشار اقتصادی، تحریم و جنگ نظامی توان مقابله و ضربه زدن به انقلاب اسلامی را ندارند که اکنون وارد کارزار جنگ روانی، تفرقه افکنی بین قومیت های مختلف کشور شده اند.
سردار سید صادق حسینی افزود: دشمن با بزرگ نمایی مشکلات داخلی کشور از جمله مسائل اقتصادی و با ایجاد ناامیدی در بین مردم، جدایی و تفرقه افکنی بین مردم و مسئولان سعی در تجزیه و نابودی نظام ما دارد که در سایه اتحاد و همبستگی اقوام و طوایف و عامه مردم و مسئولان این هدف دشمن به سرانجام نخواهد رسید.
وی یادآور شد: 15 هزار نفر از عشایر استان ایلام عضو بسیج عشایری هستند و این جامعه دارای 6 هزار قبضه اسلحه مجاز برای حراست از مرزهای کشور و استان هستند.
به گزارش ایرنا، این همایش با حضور سران و ریش سفیدان ایلات، طوایف، اقوام و عشیره های مختلف استان ایلام با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی برگزار شد.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.