به گزارش ایرنا، فرهنگ شادنیا روز یکشنبه در مجمع عمومی انتخاباب رئیس هیات ورزش های رزمی استان ایلام اظهار داشت: هم اکنون 150 سبک در قالب انجمن های مختلف، زیر نظر فدراسیون ورزش های رزمی فعال هستند و حضور توانمند در مسابقات اولویت فدراسیون ورزش های رزمی است.
وی افزود: فدراسیون ورزش‌های رزمی جز چند فدراسیونی است که رشته‌های مختلف زیر مجموعه خود دارد و به همین دلیل مخاطبان زیادی را به خود اختصاص داده است.
شادنیا یادآور شد: یک میلیون و 500 هزار نفر در ایران شامل ورزشکار، مربی و داور در رشته های رزمی زیرمجموعه این فدراسیون فعالیت می کنند و حدود 130 رشته زیرمجموعه این فدراسیون بوده که بخش عمده ای از آنها نیز جدید و نوپا هستند.
وی گفت: پیش بینی می شود تا چند سال آینده تعداد قابل توجهی از مدال های کسب شده در بازی های آسیایی و رقابت های المپیک از سوی ورزشکاران مربوط به رشته های رزمی باشد.
دبیر فدراسیون ورزش های رزمی در خصوص درآمدزایی هیات ها افزود: برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه حقوقی و صدور احکام می‌تواند گزینه خوبی برای درآمدزایی هیات‌های استانی باشد و فدراسیون در این خصوص دست هیات ها را باز گذاشته و سهمی نیز از درآمدهای کسب شده دریافت نخواهد کرد.
شادنیا تاکید کرد: با توجه به اعتبارات محدود و اندک فدراسیون، تخصیص بودجه به هیات ورزش های رزمی استان های کشور، بر اساس فعالیت آنها صورت می گیرد اما در کنار این موضوع درآمدزایی از سوی هیات های ورزشی باید به عنوان یک ضرورت مهم تلقی شود.
وی در خصوص اطلاع ورزشکاران و مربیان از آیین نامه های این فدراسیون نیز گفت: در فدراسیون ورزش‌های رزمی نیز مانند دیگر فدراسیون ‌های کشور مشکلاتی در خصوص آیین نامه ها و بخشنامه ها وجود دارد بنابراین فدراسیون همیشه تمام برنامه‌های خود را از طریق سایت و صفحه‌های رسمی اعلام و اطلاع رسانی می‌کند.
دبیر فدراسیون ورزش های رزمی تاکید کرد: باید رشته های مجوز دار و احکام حقوقی مربوط به آنها را شناخت و با برگزاری کلاس های آموزشی و مربیگری بخصوص بازآموزی برای مربیانی که سه سال از مربیگری آنها گذشته از وقوع مشکلات جلوگیری کنیم.
به گفته وی تمام احکام صادره برای موضوعات مختلف نظیر مربیگری، داوری، قهرمانی و غیره باید به تایید این فدراسیون برسد.
شادنیا خاطرنشان کرد: فدراسیون ورزش های رزمی آماده هرگونه همکاری با استان ایلام از جمله در زمینه برگزاری دوره های آموزشی برای ورزشکاران، داوران و مربیان هستند.
مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام نیز در این نشست هیات ها را سیاست گذار و برنامه ریز هر رشته ورزشی دانست و از اعضای مجمع خواست که حامی و همراه رئیس هیات باشند، زیرا همه باید دراین کار حضوری فعال داشته باشند.
بهروز حیدرزاده افزود: این هیات باید با تشکیل یک تیم منسجم با کادر فنی باتجربه حضور پررنگی در سطح کشور داشته باشد و استفاده از تجربیات متخصصان و صاحب نظران برای ارتقا جایگاه ورزش در استان ضروری است تا موانع پیش رو را رفع و استعدادهای ورزشی را شناسایی و پرورش دهیم.
وی یادآور شد: ورزش های رزمی از پرطرفدارترین رشته ها هستند تا جایی که به سینماهای جهان نیز راه یافته اما آنچه اهمیت این رشته را افزایش می دهد اخلاق مداری و تقویت آن است.
حیدرزاده گفت: برخی افراد از این ورزش استفاده ابزاری نموده که باید با ساماندهی و صدور مجوزهای رسمی فدراسیون دست این افراد در بخش ورزش کوتاه شود.
وی با بیان اینکه با ساماندهی مناسب این رشته در استان ایلام باید از تمام ظرفیت ها استفاده شود، گفت: باید با رائه راهکارهای درست نقاط ضعف این هیات شناسایی و با برنامه ریزی مناسب و همدلی اعضا برای رفع آنان تلاش شود.
حیدرزاده به برگزاری مسابقات ملی و آسیایی اشاره کرد و افزود: یکی از راه های توسعه ورزش در استان ها برگزاری و میزبانی مسابقات ملی و آسیایی است که ایلام این ظرفیت را داشته و در دوره های گذشته مسابقات آسیایی کاراته به نحو احسن در آن برگزار شده است.
حیدرزاده از فدراسیون ورزش های رزمی تقاضای میزبانی مسابقات ملی و آسیایی همچنین استفاده از مربیان ایلامی در کنار تیم ملی را داشت.
به گزارش ایرنا، مجمع انتخاب رئیس هیات ورزش های رزمی استان روز یکشنبه با حضور دبیر فدراسیون ورزش های رزمی، مدیر کل ورزش و جوانان استان ایلام و اعضای هیات برگزار و سجاد صفربیگی تنها کاندید این مجمع با کسب ١١ رای از ١٣ رای ماخوذه برای چهار سال بعنوان رئیس این هیات انتخاب شد.
حامد هواسی رزمی کار ایلامی یکی از ورزشکاران موفق در ورزش های رزمی و دارنده مدال طلای مسابقات کشور آذربایجان از سوی کمیته فنی فدراسیون ورزش های رزمی است و مقام سوم مسابقات جهانی تایلند را کسب کرده است.
سال گذشته نیز در مسابقه های بین المللی پنچاک سیلات کشور آذربایجان بر سکوی نخست ایستاد و نشان زرین طلا را بر گردن آویخت.
هیات ورزش های رزمی در استان ایلام دارای یک هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در بخش آقایان و خانم ها است که از این تعداد 800 ورزشکار در بخش آقایان و 700 نفر در بخش بانوان فعالیت دارند.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.