به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر روز شنبه در جلسه کمسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اظهار داشت: اول از همه باید مصادیق کالای قاچاق در استان مشخص و در خصوص ارائه آموزش های لازم برای بخشنامه ها، آیین نامه ها و قوانین جدید اقدامات لازم صورت گیرد.
وی با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی مناسب تأکید کرد: بسیاری از مشکلات بازاریان، تجار، بنکداران و انبارداران عدم ارائه آموزش در بحث ثبت انبارها و کالاهای انبار شده است که باید در این حوزه فعال شویم و نسبت به ارائه آموزش ها و دوره های لازم به تجار استان اقدامات لازم صورت گیرد.
استاندار ایلام تصریح کرد: داشتن کالای ذخیره و انبار داری تجاری یک امر بدیهی و لازم در کشور است ولی در مواردی با توجه به عدم آموزش های لازم به تجار و بازاریان برخی از انبارهای استان را به عنوان احتکار و کالای قاچاق ارزیابی کرده ایم که این موضوع مشکلاتی را ایجاد کرده است.
سلیمانی دشتکی با اشاره به بحث آموزش و اطلاع رسانی مناسب تأکید کرد: مصادیق کالای قاچاق و ارائه آموزش های لازم در خصوص بخش نامه ها، آیین نامه ها و قوانین جدید مشخص شوند.

*ثبت 1309 انبار در استان ایلام
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سامانه ثبت انبارها در استان اجرایی شده است، گفت: تاکنون یک هزار و 309 انبار در مناطق مختلف استان و در بخش های گوناگون در این سامانه ثبت شده است.
یارالله نصیری افزود: طبق قانون افرادی که انبارهای خود را در سامانه ثبت نکنند مصداق احتمار شناخته می شود.
وی بیان داشت: هرگونه ورود و خروج کالاها در انبار نیز باید ثبت شود.

*استقرار نمایندگی گمرک در مرکز استان
مدیرکل گمرک استان ایلام نیز در این جلسه اظهار داشت: به زودی برای خدمات دهی بیشتر به مردم نمایندگی گمرک در مرکز استان مستقر می شود.
محسن مصطفایی بیان داشت: طی پنج ماهه سال جاری صادرات در مرز مهران از نظر ارزش 11 درصد کاهش داشته است.
وی افزود: روند افزایش صادرات در مرز مهران خوشبختانه طی یک ماه گذشته شتاب گرفته و طی یک ماه گذشته شاهد افزایش 49 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.