به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی استان اظهار داشت: شهر ایلام نماد و جلوه ای از مجموعه استان است و این نماد باید از سایر مناطق دیگر قوی تر، پررنگ تر و هندسی برنامه ریزی و طراحی شده تا به حداقل استانداردهای لازم برسد.
وی با اشاره به پیشرفت مراکز دیگر استان ها در این زمینه افزود: اجرای طرح تفصیلی شهر ایلام نبایست بیش از این طولانی و معطل بماند.
وی پیشنهاد کرد: طرح جامع در صورت موافقت اعضا تصویب شود و به شورای عالی معماری ارسال و اگر اصلاحیه هایی باقی مانده است به آن اضافه شود.
سلیمانی دشتکی بر ضرورت ساماندهی زمین‌های بلاتکلیف در اجرای این طرح(کمربندی شمالی) تاکید کرد و یادآور شد: طبق قانون زمین های مالکان باید تعیین تکلیف شده و میزان خسارت پرداخت شود.
سلیمانی دشتکی با اشاره به ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهر ایلام تصریح کرد: مشکلات و موانع کنونی شهر ایلام دیرینه است که در چند سال اخیر به وجود نیامده و از دهه ‌های گذشته بتدریج شکل گرفته اند، شهرداری باید جلوی این ساخت و سازها را بگیرد.
وی با تاکید بر این نکته که باید توسعه ایلام خارج از مسائل قومیتی و مسائل کوچک مورد بررسی قرار گیرد، گفت: مدیران بایست وسعت دید داشته باشند و به بهانه های مختلف از جمله تنگ نظری مانع توسعه استان نشوند.
گفتنی است که در پایان این نشست طرح تفصیلی شهر ایلام بعد از سال ها در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با اکثریت آرا تصویب شد.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.