به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان ایلام در اولین روز از هفته دفاع مقدس اظهار داشت: باید همچون زمان دفاع مقدس مقتدرانه در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی مقاومت و از تمامیت ارضی کشور و دستآوردهای نظام دفاع کنیم.
وی افزود: یکی از مهمترین دستآوردهای دفاع مقدس ملت ایران در هم شکستن ابهت و هیمنه پوشالی و عظمت خیالی جبهه شرق و غرب و حامیان رژیم بعث عراق بود که رزمندگان ایرانی با از خودگذشتگی و ایثار شکستی تاریخی و مذبوهانه را به جبهه استکبار تحمیل کردند.
استاندار ایلام یادآور شد: روحیه ایثارگری، شهادت طلبی، ایمان و اتکا به قدرت خداوند، توجه و عمل به فرامین و مدیریت های داهیانه امام راحل و همبستگی مسئولان و قوای نظامی و مقاومت مردم رمز پیروزی ایران اسلامی در جنگ بود.
سلیمانی دشتکی گفت: دشمن زمانی به ایران حمله کرد که کشور درگیر مسائل داخلی و سرکوب فتنه گروهک های تجزیه طلب بود و از ارتش و قوای مسلح نظامی قدرتمندی برخوردار نبود و ریاست جمهوری آن مقطع نیز از اعتقادی به مقابله به مثل نظامی و بهره گیری از نیروی مردمی برای دفاع در برابر تجاوز دشمن نداشت.
وی اظهار داشت: دشمن با خیال خام خود و بررسی موقعیت ایران و انقلاب تازه شکل گرفته اقدام به حمله نظامی کرد اما مردم، مسئولان، نیروهای مسلح و در راس همه رهبری امام راحل رژیم بعث و حامیان ابرقدرتش را وادار به شکست و عقب نشینی و تسلیم در برابر اراده ایران اسلامی کردند.
فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام نیز گفت: دفاع مقدس بهترین الگو برای ایستادگی در برابر دشمنان و به خصوص آمریکا است و دوران جنگ تحمیلی مظهری از بارزترین صفات مورد افتخار انقلاب است.
سردار سید صادق حسینی اظهار داشت: یکی از حوادث مهم در تاریخ کشور ما جنگ تحمیلی و دفاع مقدس است که همه ملت به‌ اندازه وسع خود در این جنگ نابرابر مشارکت و از جان و مال خود در راه دفاع از میهن اسلامی ایران گذشتند و اجازه دست ‌درازی به مرزهای ایران اسلامی را به صدامیان ندادند.
وی یادآور شد: هفته دفاع مقدس یادآور روزهایی است رزمندگان اسلام با ایستادگی و مقاومت خود هیبت استکبار جهانی را به زیر کشیدند و توانستند پرچم پرافتخار اسلام و ایران را برفراز دنیا به اهتزاز درآورند.
حسینی افزود: عزت و آرامشی که امروز در کنار خود داریم حاصل جانفشانی و ایثارگری های رزمندگان و شهدایی است که با حضور پرشور خود در جنگ، مرگ را به سخره گرفتند و با ایمان و بالندگی و همچنین تدابیر هوشمندانه امام راحل (ره) راه پیروزی ها را هموار کنند و با شکست دشمن متجاوزگر حقانیت اسلام را به اثبات برسانند.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح در بهترین شرایط ممکن هستند، گفت: آنچه باید به آن توجه کرد اینکه دفاع مقدس بهترین الگو برای ایستادگی در برابر دشمنان و به خصوص امریکا است.
به گزارش ایرنا، رژه نیروهای مسلح با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار شد و یگان های پیاده، سواره، موتوری و اداوات ماشین آلات جنگی از مقابل جایگاه رژه رفتند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.