به گزارش ایرنا، سلام امینی شامگاه یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان چرداول ظهار داشت: در شرایط خاصی قرار داریم که کاهش ارزش پولی کشور بواسطه فشار دشمنان خارجی و داخلی بزرگترین چالش کشور است و با دمیدن یاس و ناامیدی در بین مردم در واقع به فشارهای دشمنان به نظام کمک کرده ایم.
وی اضافه کرد: تمام سران قوا و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان مشکلات اقتصادی کشور هستند و گذر از این شرایط و برهه خاص و کمک به دولت در این مسیر خواست و ارادت عمومی است و مطمئن باشید که از وضعیت به سلامت و سربلند عبور خواهیم کرد.
این نماینده مجلس یادآور شد: سوال از رئیس جمهوری و وزرا و حتی استیضاح آنانا برای رفاه حال مردم و احترام با آرای مردمی است و درعین حفظ وحدت و همبستگی تمام قوا و نهادهای کشور متحد و همدل هستند.
امینی تاکید کرد: اربعین برند استان و شیعیان عالم است و علیرغم اینکه استان ایلام در بدنه مرکزی کشور فاقد قدرت است و با وجود تلاش رسانه ملی و خیلی از نهادهای دیگر برای تغییر مسیر تردد زوار از مهران ولی خوشبختانه مرز مهران انتخاب اول و بهترین مسیر تردد عاشقان امام حسین علیه السلام است.
وی افزود: تمام تلاش نمایندگان و مدیران استان ایلام استمرار خدمات بزرگ برای توسعه زیرساخت های اربعین در مسیر اصلی تردد زائران از مهران است.
نماینده مردم ایلام، ایوان، سیروان، چرداول، ملکشاهی و مهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: خدمات بزرگی برای توسعه استان توسط دولت صورت گرفته و استاندار ایلام نیز شبانه روز پیگیر مشکلات و اختصاص اعتبارات ملی برای توسعه زیرساخت های ایلام هستند و مجمع نمایندگان در این مسیر همراه و مددرسان نماینده عالی دولت هستیم.
امینی به مشکلات و خواسته های مردم استان اشاره کرد و گفت: در موضوع راه آهن ایلام مشکل اصلی نبود سرمایه‌گذار بود که یک سرمایه‌گذار در این راستا اعلام آمادگی کرده اند و در روزهای آینده با حضور او در استان گام‌های اساسی و امیدوار کننده ای برداشته خواهد شد.
ساخت سدهای چناره و جزمان دو مورد و مطالبه اصلی مردم بود که امینی به آنها اشاره کرد و گفت: تا حصول نتیجه قطعی سد چناره کوتاه نخواهیم آمد و با رفع مشکل اعتبارات آن امیدواریم کلنگ ساخت این پروژه ملی و بزرگ تا پایان سال جاری به زمین زده شود.
وی بر فراهم آوردن امکانات سخت افزاری و نرم افزاری آغاز سال تحصیلی در همه مناطق محروم تاکید کرد و گفت: هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ محلی بدون مدرسه و تجهیرات آموزشی نباید در استان وجود داشته باشد.
نماینده استان ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بخاطر اقلیم خاص کشور و خشکسالی ها ناچار به استفاده از آبیاری قطره ای هستیم و با توجه به اینکه 50 درصد آب کرخه از رودخانه بزرگ سیمره تامین می شود بجد پیگیر تخصیص آب از وزارت نیرو از قسمت بالادست سیمره هستیم.
امینی از وضعیت ساخت پروژه راه ارتباطی کرمانشاه - حمیل و حمیل به ایلام انتقاد کرد و گفت: از وضعیت ساخت پروژه راه ارتباطی کربلا که از کرمانشاه تا مهران است، راضی نیستیم و اعتراض خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام و خواهان تسریع در تکمیل این پروژه بویژه در حوزه استحفاظی کرمانشاه هستیم.
ارتقای بخش هلیلان به شهرستان، استفاده سراسر ایلام از سهمیه مناطق جنگی و تزریق اعتبارات به شهرداری های تابع استان از مواردی بود که امینی بر پیگیری و اجرای آن تاکید کرد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.