به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در نشست آموزشی، توجیهی برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایوان اظهار داشت: متاسفانه در ایلام تاب آوری اجتماعی بسیار کم شده و مردم قدرت گفتمان سازی را بدرستی ندارند.
وی ادامه داد: اگرچه فقر و مشکلات اجتماعی در جامعه وجود دارد ولی امروز در خانواده ها اگرچه نسبت به گذشته رفاهیات و زندگی های اجتماعی بیشتر شده ولی در مقابل آن پیچیدگی اجتماعی افزایش یافته است.
معاون استاندار ایلام اضافه کرد: شادی به مقوله ای فراموش شده در زندگی های امروز تبدیل شده بطوریکه خانواده ها در اوج آیین های شاد ولی احساس غم و غصه دارند.
نوذری با ذکر اینکه اعتماد اجتماعی به یکدیگر امروز در جامعه کمرنگ شده است، افزود: بخشی از این مساله به جامعه و بخشی هم به مردم مربوط می شود.
وی با تاکید بر اینکه مولفه ها و منشا امید و نشاط اجتماعی باید در جامعه ایجاد شود که عمده آن ایجاد شغل، شادی، عدالت و آموزش است، گفت: تحقق بخشی از این مولفه ها وظیفه دولت و بخشی هم باید توسط مردم ایجاد شود.
معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار ایلام کاهش آسیب های اجتماعی را یکی از مهم ترین رویکردهای دولت در استان ایلام برشمرد و یادآور شد: در این زمینه افزایش نشاط و کاهش آسیب های اجتماعی در دستور کار قرار دارد.
نوذری اظهار کرد: با توجه به اهمیت توجه به جمعیت جوان جامعه که از دهه 60 رشد یافته و متناسب با آن آسیب های اجتماعی هم شکل گرفته نیازمند انجام کارهای فرا پژوهشی هستیم.
به گفته وی، در این زمینه سند اجتماعی و توسعه استان با عضویت گروه های مشاوره، روانشناسی و جامعه شناسی در دستور کار قرار گرفته و بر اساس آن باید به نقاط مطلوب در حوزه کاهش آسیب ها و افزایش نشاط اجتماعی برسیم.
معاون سیاسی، امنیتی استانداری ایلام گفت: در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی نمی توان یک نسخه برای کل کشور تهیه و آنرا قابل تعمیم دانست بلکه هر استان و هر شهرستان نوع آسیب های متفاوت داشته که نیازمند برنامه های جداگانه است.
نوذری همچنین بر بروز بودن آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی که باید متناسب با نیازهای جوانان باشد تاکید کرد.
وی اظهار کرد: برنامه های پیشگیری از خودکشی در سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در دستور کار قرار داشته و در این زمینه تمامی افرادیکه دارای طرح های فرا پژوهشی با موضوع آسی های اجتماعی بویژه خودکشی هستند، مورد حمایت قرار خواهند گرفت.
معاون سیاسی استاندار ایلام یکی از علت های خودکشی را ضعیف بودن باورهای دینی عنوان کرد و گفت: اگرچه جایگاه ایران در زمینه خودکشی در رتبه 154 جهان قرار دارد و در مقایسه با بسیاری از کشورها نرخ کمتری دارد، ولی همچنان این نرخ نگران کننده است.
نوذری بر استفاده از ظرفیت مردم و موسسه های مردم نهاد برای اجرای برنامه های پیشگیری از خودکشی در این استان تاکید کرد.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.