سجاد مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود سه میلیون واحد صنفی مختلف در سراسر کشور ظرفیت بسیار مناسبی برای حوزه اقتصاد، امنیت و رفتارهای اجتماعی است و این ظرفیت یک سرمایه ارزشمند محسوب می شود.
وی ادامه داد: ایجاد تنش در بازار ، گرانی و احتکار کالا موجب ناآرامی اجتماعی، نارضایتی مردم و نابسامانی کشور می شود و برای اقتصاد کشور پرهزینه شده است.
عضو هیات رییسه اتاق اصناف ایلام افزود: اصناف در یکپارچگی اجتماعی مثمر ثمر هستند و در دوران کنونی که دچار تحریم شده ایم، نیازمند یک برنامه منسجم برای استمراز آرامش اجتماعی و توسعه یافتگی در کشور هستیم به همین دلیل نیاز است که از ظرفیت اصناف به خوبی استفاده کنیم.
مرادی گفت: اصناف تولیدی نقش مهمی دارند زیرا می توانند با تولید با کیفیت و عرضه به موقع کالا به بازار موجب حفظ آرامش روانی بازار شوند.
وی ادامه داد: در موضوع مبارزه با قاچاق کالا نیز اصناف از جایگاه مهمی برخوردارند و می توانند با اتخاذ و هماهنگی در عرضه نکردن کالای قاچاق این معضل را حل کنند.
وی تاکید کرد: اصناف و بازاریان در تمام عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی پا به پای مسئولان برای اعتلای نظام تلاش کرده و همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده اند.
وی به تصویب قوانین کارآمد، استفاده از تسهیلات بانکی با بهره مناسب، مبارزه علمی با قاچاق کالا و حذف قوانین زائد از جمله کارهایی است که مجموعه حاکمیت نظام باید در این عرصه کمک حال اصناف کشور باشند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، اکنون 20 هزار واحد صنفی در استان ایلام دارای مجوز هستند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.