به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست هم اندیشی با اتحادیه های صنفی استان اظهار داشت: شیوه بگیر و ببند در بازار منسوخ شده و در این شرایط حساس کشور بسیاری از مشکلات را می توان از طریق گفت وگو حل کرد.
وی تاکید کرد: مدیران حوزه بازار باید همواره با اصناف و بازاریان در ارتباط و گفت وگو باشند ، مشکلات را رصد و به موقع برای آنها چاره جویی کنند تا مردم دغدغه ای در بازار و نابسامانی اوضاع آن نداشته باشند.

** بازایان خود در ساماندهی بازار نقش آفرینی کنند
استاندار ایلام افزود: بازاریان نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند، صدای انقلاب اسلامی از بازار بلند شد، انقلاب فرزند بازار است، اگر این فرزند آسیب ببیند، بازار تمام سرمایه خود را برای این فرزند خود فدا می کند.
سلیمانی دشتکی یادآور شد: همه ما در جریان مشکلات و شرایط کنونی هستیم و موظف ایم که در این شرایط خاص مشکلات را برطرف کنیم.
وی اضافه کرد: دشمنان در پی ضربه زدن به انقلاب و تجزیه کشور بوده و با فشار بر مردم به دنبال فروپاشی نظام هستند تا از این مسیر قدرت ملی را بشکنند و با تقسیم ایران به کشورهای کوچک، آن را تحت سیطره خود در آورند.
استاندار ایلام گفت: در این شرایط باید به خاطر تقویت این انقلاب و کشور، دست در دست هم و با ایستادگی از این شرایط عبور کنیم زیرا شرایط امروز ما اصلا بدتر از دوران جنگ نیست زیرا آن دوران در ابتدای مسیر بودیم اما اکنون شرایط متفاوت بوده و پایه های نظام تثبیت شده است.

** التهابات بازار تا 2 ماه آینده فرو می نشیند
سلیمانی دشتکی ادامه داد: التهابات بازار در حال فرو نشستن است و پیش بینی ها حاکی است که حداکثر تا 2 ماه آینده بازار به آرامش خواهد رسید.
استاندار ایلام یکی از مشکلات حوزه اقتصاد را دولتی بودن اقتصاد و حضور دولت در بازارها برشمرد و گفت: اعتقاد دارم که باید حوزه اقتصاد را به مردم واگذار کرد زیرا هر بار که به مردم اعتماد کرده ایم نتیجه ی بهتری را مشاهده کرده ایم که نمونه آن را در جنگ، سازندگی و... دیده ایم.

** احتکار با انبارداری و بنکداری متفاوت است
وی افزود: در این شرایط کنونی باید ساز و کاری تعریف شود که در بازرسی ها، احتکار با انبارداری و بُنَک داری اشتباه گرفته نشود.
استاندار ایلام خواستار انتقال صنوف آلاینده و مزاحم از شهر شد و تاکید کرد: نمایشگاه های اتومبیل، جوشکاری ها، آهن فروشی ها، مصالح ساختمانی ها و دیگر صنوف آلاینده باید هرچه زودتر از شهر خارج شوند.
وی ادامه داد: ایجاد میدان میوه و تره بار در مرکز استان باید در دستور کار شهرداری و دیگر نهادها مرتبط قرار بگیرد.
سلیمانی دشتکی با انتقاد از تعرفه های بالای نظام مهندسی ساختمان برای نظارت بر ساخت و سازها گفت: نهادهای نظارتی حتما نرخ بالای تعرفه های نظام مهندسی را در دستور کار قرار دهند و با متخلفان این حوزه برخورد شود.
استاندار ایلام با اشاره به وضعیت کشتارگاه های استان تاکید کرد: اهلیت سرمایه گذار این کشتارگاه از اول مشخص نشده بود و همین نااهل بودن سبب تعطیلی این کشتارگاه شده است و اکنون در حال رایزنی با سرمایه گذاران بخش خصوصی و دیگر نهادها هستیم تا به صورت اصولی راه اندازی شود.
وی تاکید کرد: ادارات و دستگاه های اجرایی استان باید تمام اقلام مورد نیاز و مصرفی خود را از بازارهای استان تامین کنند تا بازاریان نیز منتفع شوند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.