به گزارش ایرنا، تونل قلاجه از مهمترین طرح های استان ایلام در حوزه راهسازی است که با بهره برداری از این پروژه بزرگ ملی تحول عظیمی در تونل سازی کشور روی داد.
این تونل به عنوان دومین تونل بزرگ ترانزیتی کشور بر سر راه ارتباطی 2 استان ایلام و کرمانشاه آبان سال گذشته برای استفاده و سهولت زائران اربعین و مردم ایوان به زیر بار ترافیک رفت.
وجود گردنه‌های خطرناک در مسیر سراشیبی این محور باعث شد تا احداث این تونل برای نزدیکی راه ارتباطی 2 استان ایلام و کرمانشاه به هم‌‌، به ویژه شهرستان‌های ایوان از توابع استان ایلام و شهرستان گیلانغرب از توابع استان کرمانشاه و همچنین سهولت در تردد زائران اربعین حسینی الزام عملیات اجرایی این پروژه مهم را دو چندان کند.
سال گذشته مسئولان استانی امکان تردد در این تونل را به طور موقت برای تردد زائران اربعین حسینی فراهم کردند اما هم اکنون به علت نبود سیستم روشنایی کامل و تهویه هوا امکان تردد وسایل نقلیه در این تونل فراهم نیست و رانندگان از محور جایگزین گردنه قلاجه در محور ایلام به اسلام آباد - کرمانشاه تردد می کنند.

** تمام ظرفیت ها برای تسریع در تکمیل تونل قلاجه در حال انجام است
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص وضعیت این پروژه بر استفاده حداکثری از تمام ظرفیت ها برای تسریع در تکمیل تونل قلاجه در مسیر ارتباطی ایلام - ایوان - کرمانشاه در ایام منتهی به اربعین امسال تاکید کرد.
علی اصغر کاظمی با اشاره به اتمام عملیات روشنایی و تهویه تونل قلاجه تا پیش از ایام اربعین افزود: هم اکنون عوامل اجرایی این پروژه با جدیت در حال نصب تهویه و سیستم روشنایی تونل هستند.
وی بر نقش تونل قلاجه در ترافیک ایام اربعین بخصوص در زمان برگشت زائران اربعین حسینی تاکید کرد و یادآور شد: با بازگشایی این مسیر ترافیک خودروها در مسیر حمیل ایلام - اسلام آباد کمتر خواهد شد.
کاظمی با بیان اینکه تلاش می شود تا قبل از اربعین سال جاری عملیات روشنایی کامل تونل تکمیل شود، تاکید کرد: پیمانکار مربوطه نیز در این خصوص مصمم است تا این پروژه را تکمیل و تحویل دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام در خصوص اجرای تهویه تونل قلاجه نیز گفت: برای این منظور 42 جت فن مورد نیاز بوده که توسط پیمانکار تهیه شده و تلاش این است تا قبل از ایام اربعین 50 درصد جت فن ها نصب و راه اندازی شود.
تونل قلاجه 2 هزار و 500 متر طول دارد و افتتاح آن ۱۲ نقطه حادثه خیز را حذف و مسیر ایلام به کرمانشاه را حدود ۱۵ کیلومتر کوتاه می کند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.